آزمایش مهم موشکی اون

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، گروه جهان، کره شمالی همزمان با سخنان سفیر خود در سازمان ملل که تأکید کرد، گزینه خلع سلاح هسته ای در مذاکره با امریکا دیگر روی میز نیست، از یک آزمایش موشکی بسیار مهم خبر داد.

آزمایش مهم موشکی اون

به گزارش سایت شبکه خبری بی بی سی، رسانه رسمی کره شمالی بدون ذکر جزئیات، خبر داد، این آزمایش درجهت ارتقای موقعیت استراتژیک این کشور اجرا شده است. تحلیلگران مسائل شبه جزیره کره نیز معتقدند، احتمالاً آنچه کره شمالی آزمایش کرده، با هدف بالابردن توان موشکی این کشور چه با هدف پرتاب ماهواره و چه با هدف پرتاب موشک های بالستیک اجرا شده است. بنا بر این گزارش، خبر انجام این آزمایش درست اندکی پس از سخنان کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل بیان شد. کیم سونگ در بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد، تأکید کرد: ما دیگر نیازی به اینکه وارد مذاکراتی طولانی با امریکا شویم، نداریم و گزینه خلع سلاح هسته ای را هم از روی میز برداشته ایم.

کره شمالی در حالی دست به چنین تهدیدهایی زده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا همچنان امیدوار به مذاکره با پیونگ یانگ است. او روز شنبه در سخنانی گفت، هنوز امیدوار است مذاکراتش با کره شمالی به نتیجه برسد. ترامپ از سال 2018 به این سو، مذاکره با کره شمالی را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی خود قرار داده و امیدوار است، با به نتیجه رسیدن در مذاکره با کره شمالی، امریکایی ها را که سال آینده باید پای صندوق های آرا بروند تا رئیس جمهوری بعدی خود را انتخاب کنند، مجاب سازد، یکی از تهدیدهایی را که متوجه امریکا و متحدانش بود، خنثی کرده است. اما کره شمالی که از این نیاز ترامپ آگاه است، در تلاش است، با دست زدن به آزمایش های موشکی که در چند ماه گذشته افزایش قابل توجهی داشته و تهدیدهایی نظیر آنچه از زبان سفیر این کشور در سازمان ملل بیان شد، دست برتر را در مذاکرات آینده داشته باشد. تهدیدهای لفظی کره شمالی علیه دونالد ترامپ که از روز جمعه از سر گرفته شد نیز به همین دلیل است. کره شمالی در این حملات گفته بود: اگر ترامپ بخواهد تهدید پیونگ یانگ را از سر بگیرد، آنها نیز دست بسته نخواهند ماند. کره شمالی همچنین این گونه تهدیدها را برآمده از خرفتی رئیس جمهوری پیر امریکا تلقی کرده بود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 102

به "آزمایش مهم موشکی اون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش مهم موشکی اون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید