آمریکا امارات را تهدید به تحریم کرد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه به امارات هشدار داد در صورت نقض تحریم های واشنگتن علیه دمشق، ابوظبی را تحریم خواهد نمود.

آمریکا امارات را تهدید به تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه امارات عربی متحده را تهدید کرد که اگر به دنبال برقراری روابط دیپلماتیک با سوریه باشد، تحریم خواهد نمود.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، جیمز جفری چهارشنبه شب بعد از اجرای تحریم های مالی کشورش علیه سوریه تحت عنوان قانون سزار کشورهای دیگر را نیز تهدید کرد که در صورت تعامل با دمشق تحریم خواهد نمود.

جفری گفت: امارات به خوبی می داند که ما شدیداً با داشتن روابط دیپلماتیک نزدیک با سوریه مخالفت خواهیم کرد. او گفت که تحریم های آمریکا علاوه بر سوریه شامل آن دسته از فعالیت های مالی هر شخصی در امارات یا سایر کشورها خواهد بود.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه اعلام نمود که در راستای اجرای قانون موسوم به سزار 39 شخص و نهاد سوری را در لیس سیاه تحریم های خود قرار داده است.

به همین دلیل، یکی از سخنگوهای منطقه ای وزارت خارجه آمریکا حامیان سوریه را به تحریم های بیشتر تهدید کرد و گفت که در مرحله آینده تحریم های اضافی علیه هرکسی که از دمشق حمایت کند، وضع خواهیم کرد.

این مقام آمریکایی دولت سوریه را به نقض حقوق شهروندان این کشور متهم کرد و مدعی شد که دمشق مسئول فروپاشی مالی سوریه است.

ادعای این مقام آمریکایی مبنی بر اینکه آمریکا در ایجاد شرایط ناگوار مالی برای سوریه نقش ندارد در حالی مطرح می گردد که جفری یک هفته مانده به اجرای تحریم های آمریکا علیه سوریه، کاهش ارزش لیره سوریه در برابر دلار را نتیجه اقدامات واشنگتن علیه دمشق دانسته بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 563

به "آمریکا امارات را تهدید به تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا امارات را تهدید به تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید