آموزش رایگان صنایع دستی به 1510 نفر در هرمزگان

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از برگزاری دوره های آموزش رایگان صنایع دستی به 1510 نفر طی سال گذشته اطلاع داد.

آموزش رایگان صنایع دستی به 1510 نفر در هرمزگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، رضا برومند با اشاره به این مطلب گفت: با توجه به ضرورت آموزش و همچنین تربیت نیروهای علاقه مند و متقاضی اشتغال در حوزه صنایع دستی این دوره های آموزشی برگزارشده است.

او بابیان اینکه یکی دیگر از برنامه های مهم ما در حوزه صنایع دستی ایجاد مراکز فراوری، اشتغال و آموزش صنایع دستی در شهرها و روستاهای هرمزگان است، ادامه داد: طی سال گذشته سه مرکز فراوری، اشتغال و آموزش صنایع دستی ایجاد شد که در حال حاضر 26 مرکز در سطح استان فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در مورد شناسایی صنعتگران صنایع دستی گفت: هرساله برای شناسایی صنعتگران صنایع دستی، آزمون هایی در سطح استان برگزار می گردد که در سال گذشته از این طریق 5794 نفر صنعتگر صنایع دستی شناسایی شده و کارت شناسایی برای آنان صنایع دستی صادرشده است.

او تأکید کرد: نزدیک به 64 هزار صنعتگر ثبت شده صنایع دستی در هرمزگان داریم که بیش از 98 درصد آن ها بانوان هستند که بیشتر در رشته های گلابتون دوزی، خوس دوزی، گلیم بافی، حصیربافی، صنایع دستی دریایی، سفالگری و فعالیت دارند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 463

به "آموزش رایگان صنایع دستی به 1510 نفر در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رایگان صنایع دستی به 1510 نفر در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید