ارتش یمن: ائتلاف سعودی به رغم اعلام آتش بس، به حملات خود ادامه می دهد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ارتش یمن گفت که حملات ائتلاف سعودی به رغم اعلام آتش بس یک طرفه همچنان ادامه دارد و نیروهای یمنی این حملات را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

ارتش یمن: ائتلاف سعودی به رغم اعلام آتش بس، به حملات خود ادامه می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادعای ائتلاف سعودی و اماراتی مبنی بر توقف حملات به یمن و آغاز آتش بس در این کشور را تکذیب و تأکید کرد که این ائتلاف به حملات خود همچنان ادامه می دهد.

سرتیپ یحیی سریع امروز پنجشنبه در توییتی نوشت که نیروهای متجاوز ائتلاف همچنان به تشدید حملات خود در جبهه های مختلف به ویژه در جبهه های مرز ادامه می دهند.

او گفت که نیروهای ائتلاف سعودی و اماراتی پنج عملیات در محورهای حرض، رشاحه عسیر و البقع در نجران انجام داده اند و از ساعات ابتدای بامداد تا به این لحظه نیز به حملات خود ادامه داده است. سریع گفته است که است حملات با پوشش هوایی گسترده جنگنده ها و بالگرد های آپاچی همراه بوده و ده ها حملات هوایی اجرا شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور تواسنته اند نیروهای متجاوز را زمین گیر کرده و خسارات جانی و تجهیزاتی زیادی به متجاوزان تحمیل کنند. او گفت که ده ها نفر در این حملات کشته یا زخمی شده اند.

سرتیپ سریع تأکید کرد که نیروهای یمنی برای مقابله با تشدید حملات ائتلاف سعودی اماراتی در همه جبهه ها آمادگی کامل دارند و تلاش های آن ها منتهی به شکست خواهد بود.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی-امارتی دیروز چهارشنبه از اعلام آتش بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که این آتش بس از امروز پنجشنبه آغاز می شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن قابل تمدید خواهد بود.

دولت نجات ملی یمن اما این اقدام را ناکافی دانست و گفت که آتش بس شامل لغو محاصره پنج ساله یمن نیز باشد و بدون پایان دادن به محاصره، آتش بسی در کار نخواهد بود؛ چرا که تبعات این محاصره سنگین تر از خود جنگ است.

عربستان سعودی و امارات عربی متحده بعد از پنج سال لشکرکشی و گسیل ارتش های اجاره ای به یمن با هدف سرکوب انقلاب مردم این کشور که ثمره ای جز رسوایی و شکست و ناکامی برای سران ریاض و ابوظبی نداشته، این روزها کرونا را بهانه قرار داده تا حملات خود به فقیرترین کشور عربی را اقدامی انسانی نشان دهند؛ به ویژه اینکه سازمان ملل طرفین درگیر را در یمن و سایر جاها مانند لیبی به توقف درگیری ها و تمرکز بر روی مقابله با کرونا دعوت کرده است.

محاصره دریایی، زمینی و هوایی یمن طی این مدت، منجر به قحطی و شیوع بیماری هایی مانند وبا و سوء تغذیه شده و صدها هزار نفر کشته شده اند.

پایانی پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 448

به "ارتش یمن: ائتلاف سعودی به رغم اعلام آتش بس، به حملات خود ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش یمن: ائتلاف سعودی به رغم اعلام آتش بس، به حملات خود ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید