ازلنز طبی درست مراقبت کنید

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، اگر شما هم لنز طبی دارید حتما می دانید که این وسیله احتیاج به مراقبت ویژه دارد اما متاسفانه تحقیقات نشان داده که کمتر از 1 درصد افراد درست این نکات را رعایت می نمایند. البته اغلب افرادی که از لنز طبی استفاده می نمایند ادعا می نمایند که درباره نحوه استفاده و مراقبت از لنزشان اطلاعات کافی دارند، اما تنها 2 درصد با دقت اقدامات بهداشتی مربوطه را انجام داده و کمتر از 1 درصدش کاملا با توصیه های بهداشتی سازگار است. می پرسید چه نکات بهداشتی؟ مثلا شستن دستها قبل از قرار دادن لنز در چشم و بعلاوه استفاده از محلول تازه به جای محلول کهنه برای قرار دادن لنزو. . . .

ازلنز طبی درست مراقبت کنید

ازلنز طبی درست مراقبت کنید

اگر شما هم لنز طبی دارید حتما می دانید که این وسیله احتیاج به مراقبت ویژه دارد اما متاسفانه تحقیقات نشان داده که کمتر از 1 درصد افراد درست این نکات را رعایت می نمایند. البته اغلب افرادی که از لنز طبی استفاده می نمایند ادعا می نمایند که درباره نحوه استفاده و مراقبت از لنزشان اطلاعات کافی دارند، اما تنها 2 درصد با دقت اقدامات بهداشتی مربوطه را انجام داده و کمتر از 1 درصدش کاملا با توصیه های بهداشتی سازگار است. می پرسید چه نکات بهداشتی؟ مثلا شستن دستها قبل از قرار دادن لنز در چشم و بعلاوه استفاده از محلول تازه به جای محلول کهنه برای قرار دادن لنزو. . . .

به طور کلی این آنالیز نشان داد از 85 درصدی که ادعا داشتند با شرایط استفاده از لنز مسئله ای ندارند،تنها 4/0 درصد کاملا با این شرایط سازگار بودند. متاسفانه با وجود این که اغلب استفاده نمایندگان لنز می دانستند چه بنمایند تا دچار عوارض نشوند، تعداد کمی از آنها این شرایط را رعایت می کردند. به طوری که 72 درصداحساس ناراحتی و 47 درصد عفونت چشم در این افراد گزارش شد. متخصصان متوجه شدند این مشکل ناشی از بی اطلاعی نیست بلکه بیشتر به دلیل تنبلی و سخت بودن تکرار این مراحل است که استفاده نمایندگان از لنز در رعایت نکات بهداشتی کوتاهی می نمایند.

به همین دلیل محققان در مجله اپتومتری و علم بینایی اعلام کردند ضروری است برای بهبود روشهای استفاده از لنز استراتژیهای جدیدی اندیشیده گردد. انجمن اپتومتری آمریکا هم اعلام نموده یکی از شایع ترین علل عوارض مربوط به لنزهای طبی، ناشی از قرار دادن نادرست لنز در چشم است. مثلا در خصوص لنزهایی که استفاده از آن تا 2 هفته بلا مانع است معمولا مشاهده شده که 3 هفته و حتی یک ماه مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که متخصصان می گویند استفاده طولانی تر از این لنزها و رعایت نکردن نکات بهداشتی هنگام قرار دادن و نگهداری لنز می تواند در چشم رسوباتی ایجاد کند که باعث قرمزی و عفونت مزمن چشم می شوند. این انجمن توصیه می نماید نکات زیر را حتما رعایت کنید:

1) قبل از قرار دادن لنز در چشمتان حتما دستتان را با آب و صابون بشویید و خشک کنید

2) لنز ها را مرتب به روشی که پزشک به شما می گوید تمیز کنیدو قبل از شناور کردن لنز در محلول در طول شب، لنز را با انگشتتان مالش داده و شستشو دهید.

3) هر بار برای شستشو و نگهداری لنزتان از محلول تازه بهره ببریدو محلول کهنه را با نو قاطی نکنید چون برخی از مواد فعال آن با گذشت زمان از بین می فرایند. به همین دلیل هم هست که هرگز نباید از محلول های تاریخ گذشته بهره ببرید.

4) در هیچکدام از مراحل شستشو و نگهداری لنزو حتی طرف آن از آب شیر استفاده نکنید چون آب شیر دارای میکروارگانیسم هایی است که ممکن است باعث عفونت چشمتان شوند.

5) لنزتان را در ظرف مناسب نگهداری کنید و هر 3 ماه یکبار این ظرف را عوض کنید. قبل از قرار دادن لنز در ظرف، آن را تمیز نموده و بعد از استفاده هم آن را تمیز کنید و بگذارید تا استفاده بعدی خشک گردد.

6) هرگز با لنز شنا نکنید و به حمام داغ نروید.

7) کسانی که با لنز می خوابند ضروری است قبل ازخواب و بعد از بیدار شدن قطره مخصوص مرطوب نماینده ای را در چشم خود بچکانند.

8) اگر در چشمتان احساس ناراحتی کردید و متوجه قرمزی بیش از حد آن شدیدی لنزها را در بیاورید و اجازه دهید چشمتان مدتی استراحت کندو هنگام خواب هم آنها را در بیاورید.

منبع:http://www.ettelaat.com

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :hasantaleb

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1310

به "ازلنز طبی درست مراقبت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازلنز طبی درست مراقبت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید