استقبال جامعه برگ برنده شرکتهای دانش بنیان است

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر این که صنعت میزبان و کاهنده ریسک ایده های نوآور باشد، گفت: استقبال جامعه برگ برنده شرکتهای دانش بنیان و استارتاپهاست.

استقبال جامعه برگ برنده شرکتهای دانش بنیان است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، سونا ستاری در بازدید از یکی از شرکتهای فعال در زمینه اتوماسیون صنعتی از زمینه سازی صنایع عظیم برای به میدان آمدن شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و دیگر فعالان زیست بوم نوآوری به عنوان یک ضرورت مهم یاد کرد و اضافه کرد: زیرساخت هایی که در این شرکت وجود دارد، زمینه را برای توسعه استارتاپ ها فراهم نموده است. صنعت باید عادت کند کار را به دست کسب وکارهای دانش بنیان و استارتاپ ها بسپارد و بخش خصوصی را عهده دار ورود نوآوری به صنعت کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور توضیح داد: بخش خصوصی به خوبی احتیاجها را می شناسد و می تواند با سوار کردن نوآوری بر زیرساخت صنایع، محصول یا خدمت کیفی، رقابتی و نوآورانه را پیشکش جامعه کند.

استقبال جامعه برگ برنده شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها

وی این که جامعه از محصولات یا خدمات با کیفیت، رقابتی و قابل اعتماد استقبال می نماید را برگ برنده ای برای استارتاپ ها دانست و گفت: این ویژگی ها، برگ برنده کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها در برابر کسب و کارهای سنتی یا خدماتی است که پیش از این، بدون در نظر دریافت احتیاج جامعه ارائه می شدند. نمونه پیروز استارتاپ های خدماتی که اکنون با استقبال چشمگیر جامعه مواجهند، گواهی بر این مدعاست.

بازار بسیار گسترده و نهفته در حوزه مدیریت ساختمان ها و منازل، تاسیسات، مدیریت هوشمند، مصرف انرژی از شاخص ترین زمینه هایی بود که معاون علمی و فناوری رییس جمهور به عنوان زیرساخت های بالقوه این شرکت برای فعالان دانش بنیان و استارتاپ ها نام برد و ادامه داد: آماده هستیم در صورتی که یک زیرساخت مناسب برای توسعه خدمات با حمایت از استارتاپ ها تعریف گردد، هر حمایتی انجام دهیم تا این بازار در تعامل با صنعت و زیست بوم نوآوری شکوفا گردد.

وی اعلام کرد: ایده های نوآورانه استارتاپ ها با استفاده از زیرساخت ها و ظرفیت شرکتها می تواند به اصلاح الگوی مصرف انرژی و هوشمند شدن شهروندی منجر گردد.

ستاری با اشاره به نقش دولت به عنوان تسهیل گر و زمینه ساز ورود بخش خصوصی به حوزه سرمایه گذاری روی ایده های نوآورانه، اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زیرساختی است که از توسعه فناوری ها حمایت می نماید و مستقیما سفارش دهنده یا صاحب پروژه ها نمی گردد.

وی توضیح داد: دولت باید به جای نقش آفرینی در پروژه ها و ایده های نوآورانه یا پژوهش های کاربردی، بخشی از ریسک سرمایه گذاری این پروژه ها را تقبل و بستری فراهم کند تا بخش خصوصی به میدان سرمایه گذاری روی این ایده ها پای بگذارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور به انتشار کتاب های ایده های پیروز استارتاپ ها اشاره نمود و گفت: نمونه های خارجی و پیروز هزاران ایده استارتاپی که در جهان پیاده سازی شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است که هر کدام این ظرفیت را دارند تا به شکلی بومی، به کسب و کار بدل شوند. آماده ایم از مدل های سازگار با کشورمان در این حوزه ها حمایت کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، ستاری با بیان این که شهرداری با یاری فعالان زیست بوم نوآوری صاحب شهر می گردد، گفت: تهران بستری مستعد و بالقوه برای تبدیل شدن به شهر هوشمند است؛ این مهم اما نه توسط شهرداری بلکه با نقش آفرینی استارتاپ ها رنگ واقعیت می گیرد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 355

به "استقبال جامعه برگ برنده شرکتهای دانش بنیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال جامعه برگ برنده شرکتهای دانش بنیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید