اشپیگل: ناتو خود را برای موج دوم کرونا در پاییز آماده می نماید

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک هفته نامه آلمانی با استناد به اطلاعات یک نشست محرمانه سفرای ناتو از تصمیمات این ائتلاف نظامی برای اجرای یک طرح عملیاتی برای آمادگی به منظور مقابله با موج دوم کرونا در پاییز اطلاع داد.

اشپیگل: ناتو خود را برای موج دوم کرونا در پاییز آماده می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، ناتو از وقوع موج دوم کرونا در پاییز امسال میلادی هراس دارد.

بر اساس اطلاعات هفته نامه اشپیگل، سفیران ائتلاف نظامی ناتو هفته گذشته در نشستی محرمانه با دبیر کل این ائتلاف نظامی تصمیم گرفتند سریعا یک طرح عملیاتی نظلمی را در پیش گیرند. به این ترتیب این ائتلاف نظلمی غربی می خواهد بهتر برای شیوع مجدد ویروس کرونا آماده گردد تا بتواند شرکای خود در این ائتلاف را به صورت موثر تر حمایت کند.

به نوشته هفته نامه اشپیگل این طرح عملیاتی قرار است تحت نظارت ژنرال تاد وولترس از فرماندهان آمریکای ناتو تدوین گردد. دیپلمات های ناتو بر این عقیده اند که این ائتلاف نظامی باید (برای مقابله با این بحران) خود را بهتر مسلح کند.

به گفته دیپلمات های ناتو خطر ویروس کرونا تا به حال خیلی کم مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل باید علاوه بر برنامه عملیاتی برای موج دوم قریب الوقوع این بیماری در پاییز یک طرح اضطراری دراز مدت هم برای مقابله با آن تنظیم گردد.

ینز استولنبرگ، دبیر کل ناتو هم بر لزوم پیش برد این طرح عملیاتی برای مقابله با موج دوم کرونا تاکید دارد. وی اعلام نموده است که باید در نشست بعدی وزرای دفاع ناتو که اواخر ژوئن برگزار می گردد در این باره تصمیم گیری گردد.

در شورای محرمانه سفرای ناتو خواهان واکنش هماهنگ و بهتر به موج دوم کرونا به عنوان یک آزمون برای اعتبار و انسجام این اتحادیه شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 506

به "اشپیگل: ناتو خود را برای موج دوم کرونا در پاییز آماده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشپیگل: ناتو خود را برای موج دوم کرونا در پاییز آماده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید