الحشد الشعبی: حمله بقایای داعش به صلاح الدین با دستور آمریکا انجام شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک فرمانده الحشد الشعبی عراق حمله اخیر بقایای گروه تروریستی داعش به نیروهای امنیتی و الحشد در استان صلاح الدین عراق را به دستور آمریکا دانست.

الحشد الشعبی: حمله بقایای داعش به صلاح الدین با دستور آمریکا انجام شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل الکرعاوی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق گفت: هشدارهای زیادی درباره افزایش فعالیت عناصر داعش در مناطق مکیشیفه و بیجی و اطراف دیالی و کرکوک و بعضی دیگر از مناطق صلاح الدین داده شده بود اما دولت مسئله را جدی نگرفت.

وی اضافه نمود: واحد اطلاعات نظامی درخصوص این حمله کاملا مسئول است زیرا در سایه جابجایی این تعداد از داعشی ها با خودرو و سلاح و تجهیزات کامل چه کاری کرد؟ این شرایط ایجاب می نماید عملیات گسترده ای برای پاکسازی مناطق یاد شده و یافتن هسته ها و محل ها و کانون های حمایت (از تروریست ها) انجام گردد و فرماندهان امنیتی در این مناطق تغییر نموده و فعالیت های اطلاعاتی تقویت گردد.

الکرعاوی گفت: حمله با اقدام آمریکا در فعال کردن بعضی هسته های خفته خودش صورت گرفت تا این پیغام را ارسال کند که بعد از عقب نشینی نیروهای آمریکایی ، ثبات اوضاع و امنیتی در کار نخواهد بود.

وی اضافه نمود: جستجو برای یافتن پناهگاه های این گروهک های تروریستی در مکیشیفه، بلد و سامرا و مبارزه با تفکر داعشی تغذیه نماینده این گروهک ها در جریان است.

نماینده عراقی: حملات داعش نشان از هماهنگی با آمریکا دارد

یک نماینده جریان حکمت ملی عراق تشدید حملات عناصر گروه تروریستی داعش در ماههای اخیر در مناطق مختلف این کشور را بیانگر هماهنگی بین این عناصر و آمریکایی ها دانست.

جاسم البخاتی نماینده جریان حکمت ملی عراق امروز شنبه در گف وگو با سایت المعلومه افزایش حملات گروه تروریستی داعش در ماهها و هفته های گذشته را به خاطر وجود توافق و هماهنگی بین این گروه جنایتکار و آمریکایی ها دانست.

وی توضیح داد: بحران هاسی سیاسی و مالی و بهداشتی تا حد زیادی تاثیر منفی روی جنبه های امنیتی گذاشته و باعث شده است که آمریکایی ها و داعش از این شرایط بهره برداری نمایند؛ به گونه ای که شاهد تشدید حملات به مناطق مختلف در کرکوک و دیالی بوده ایم و آخرین مورد نیز دیروز در صلاح الدین روی داد.

البخاتی به بهره برداری آمریکایی ها و داعش از این بحران ها و بهره برداری آنها از عدم حضور یگان های امنیتی بویژه در مناطقی که همچنان جزء مناطق شنماینده در محاسبات نظامی به شمار می رود، اشاره نمود و به مراجع امنیتی و دولتی درخصوص بازگشت بمب گذاری ها در این مناطق و چه بسا در مناطق مرکزی هشدار داد و از تشکل های سیاسی خواست تا در تشکیل دولت برای دور کردن این خطرات احتمالی شتاب نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 509

به "الحشد الشعبی: حمله بقایای داعش به صلاح الدین با دستور آمریکا انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحشد الشعبی: حمله بقایای داعش به صلاح الدین با دستور آمریکا انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید