الکاظمی برای حل بحران اقتصادی عراق وعده داد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ایرنا نوشت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز (یکشنبه) گفت که دولت برای غلبه بر بحران اقتصادی که کشور با آن دست به گریبان است، برنامه های مختلفی دارد.

الکاظمی برای حل بحران اقتصادی عراق وعده داد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای به بازدید الکاظمی از سازمان امنیت ملی این کشور اشاره کرد و نوشت که وی با فالح الفیاض رئیس، مدیران و کارکنان این سازمان دیدار کرد.

الکاظمی در این دیدار از تلاش های کارکنان سازمان امنیت ملی، نقش آنان در مبارزه با تروریسم و انجام فداکاری ها برای تقویت امنیت داخلی عراق قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت برای غلبه بر بحران ها و رویارویی با چالش ها به ویژه مسائل اقتصادی با موانع بزرگی روبرو است اما با این وجود برنامه های مختلفی برای رفع آنها دارد.

وی گفت: دستیابی به امنیت اقتصادی در این مرحله و توانایی دولت در حمایت و تأمین منافع مردم در کنار امنیت شهفرایندان و کشور بسیار اهمیت دارد.

افت قیمت نفت در بازارهای جهانی درآمدهای اقتصادی عراق را به شدت کاهش داده است.

این فرایند در کنار کاهش صادرات نفت، اقتصاد تک محصولی عراق را که بیش از 90 درصد از درآمدهای آن از محل فروش نفت تامین می شود با چالش جدی روبرو کرده است.

عراق اکنون با کسری بودجه رو به رو است، به باور بسیاری از کارشناسان ادامه این شرایط دولت این کشور را در ماه آینده میلادی ناتوان از پرداخت حقوق هشت میلیون کارمند و بازنشسته دولتی خواهد کرد.

از سوی دیگر، بحران کرونا و پیامدهای ناشی از آن از جمله تعطیلی سراسری کشور در چهار ماه گذشته نیز ضربه جدی به اقتصاد بی رمق عراق وارد کرده است.

عراق تا پیش از بحران کرونا و کاهش تقاضای جهانی، با تولید روزانه چهار میلیون و 100 هزار بشکه چهارمین تولید کننده نفت بود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 564

به "الکاظمی برای حل بحران اقتصادی عراق وعده داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی برای حل بحران اقتصادی عراق وعده داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید