انتقاد از ترامپ به خاطر تماس تلفنی با رهبر طالبان

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ایسنا نوشت: مقامات امنیت ملی آمریکا از دونالد ترامپ به خاطر گفتگوی تلفنی با رهبران طالبان که نامشان در فهرست سری قتل یا دستگیری پنتاگون است، انتقاد کرده اند. این مقامات این اقدام رییس جمهور آمریکا را نقض بی سابقه پروتکل دانسته اند.

انتقاد از ترامپ به خاطر تماس تلفنی با رهبر طالبان

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به پایگاه خبری دیلی بیست گفته: مصاحبهی رییس جمهور با افرادی که نامشان در فهرست اهداف آمریکا است، شوکه کننده است. این امتیاز بزرگی از جانب ما برای دشمنی بود که هرگز به طور مرسوم در اقدامات دیگر در راستای تنش زدایی و صلح به تعهداتش پایبند نبوده است. ما گروهی را که کنترل عملیاتی بر نیروهایش ندارد، به بازیگری قانونی در صحنه جهانی تبدیل کردیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش شده است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با ملا عبدالغنی برادر، یکی از بنیانگذاران طالبان و رییس نهاد سیاسی آن در قطر مصاحبه کرده است. ترامپ همچنین با امیر خان متقی که در سال 2018 در حمله هوایی آمریکا در افغانستان مجروح شده نیز مصاحبه کرده است. گفته شده که برادر و متقی هر دو در فهرست افراد تحت تعقیب آمریکا در افغانستان قرار دارند که مرده یا زنده باید دستگیر شوند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این فهرست متشکل از فرماندهان طالبان و القاعده، تامین کنندگان مالی آن ها، سازندگان بمب، حاملان تسلیحات و حتی نمایندگان روابط عمومی آن ها هستند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 372

به "انتقاد از ترامپ به خاطر تماس تلفنی با رهبر طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از ترامپ به خاطر تماس تلفنی با رهبر طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید