ایزدی: تمدید تحریم های ایران نیازمند قطعنامه جدید سازمان ملل است ، تسلیم نمی شویم چه در برابر ترامپ چه در برابر بایدن

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: موعد قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران فرا رسیده و اگر احتیاج به تمدید تحریم ها باشد احتیاجمند قطع نامه جدیدی است که تصویب آن به این سادگی نخواهد بود.

ایزدی: تمدید تحریم های ایران نیازمند قطعنامه جدید سازمان ملل است ، تسلیم نمی شویم چه در برابر ترامپ چه در برابر بایدن

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران درباره توئیت اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی براینکه خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت شد که براساس قطع نامه 2231 بناست در اکتبر 2020 به انتها برسد گفت: متوقف شدن تحریم های تسلیحاتی ذیل قطع نامه 2231 است و از این جهت درخواست آمریکا غیرقانونی است.

وی با تاکید براینکه اگر آمریکا بخواهد این قطع نامه را عملیاتی کند باید قطع نامه جدیدی در سازمان ملل به تصویب برساند، گفت: براساس قانون در صورتی که آمریکا بخواهد این قطع نامه عملیاتی نگردد باید قطع نامه جدیدی در سازمان ملل به تصویب برسد که توسط سایر کشور ها وتو نگردد براین اساس 5 کشور عضو شورای امنیت هستند که قطعا یک یا دو تا از آن ها قطع نامه ارایه شده آمریکا به شورای امنیت در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را وتو خواهند کرد.

ایزدی با بیان اینکه آمریکا در دو سه سال اخیر از یک سو به لغو قطع نامه های سازمان ملل پرداخته و از سوی دیگر هر کشوری که خواسته قطع نامه این سازمان را اجرا کند توسط آمریکایی ها تحریم شده گفت: با این نگاه آمریکا به سازمان ملل قطع نامه های بین المللی و مجامع جهانی طبیعتا هیچ کشوری نباید در برابر فشار های آمریکا تمکین کند.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: درباره این مورد خاص (تمدید تحریم تسلیحاتی ایران) از آنجا که احتیاج به یک رای جدید در سازمان ملل است و داستان متفاوت با بحث برجام است که مکانیزم ماشه را داشت. این قطع نامه به تصویب رسیده و موعد آن هم فرا رسیده و اگر احتیاج به تمدید تحریم ها باشد همان طور که گفتم احتیاجمند قطع نامه جدیدی است که تصویب آن به این سادگی نیست.

وی درباره ادعای ترامپ مبنی براینکه ایرانی ها تمایل به مذاکره با آمریکا دارند، اما به دلیل اینکه به آن ها گفته می گردد ترامپ رای نخواهد آورد از آن خودداری می نمایند گفت: در مورد این ادعای ترامپ باید دید در داخل چه حرف یا اقدامی توسط مقامات کشور صورت گرفته که نتیجه آن این است که ترامپ تصور نموده جمهوری اسلامی علاقه مند به مذاکره است و اگر با من مذاکره ننموده می خواهد با بایدن مذاکره کند.

ایزدی اضافه نمود: این طرز تلقی به خاطر پیغام های بدون دلیل و منطقی است که در سال های اخیر در مورد مذاکره از طرف ایرانی داده شده و این ذهنیت را در ترامپ ایجاد نموده که ایران آمادگی مذاکره را دارد.

این کارشناس مسائل آمریکا با تاکید براینکه این موضوع به منافع ملی ما لطمه خواهد زد یادآور شد: الان ذهنیت رئیس جمهور آمریکا به این سو رفته که ایرانی ها منتظر انتخاب بایدن هستند، این ذهنیت به نفع ما نیست و ذهنیتی که ما باید ایجاد کنیم این است که جمهوری اسلامی آمادگی تسلیم ندارد و زمانی که آمریکا 12 پیش شرط می گذارد در حقیقت متن تسلیم ایران را ارایه می نماید که جمهوری اسلامی به هیچ عنوان آمادگی و بنایی برای پذیرش این متن ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 479

به "ایزدی: تمدید تحریم های ایران نیازمند قطعنامه جدید سازمان ملل است ، تسلیم نمی شویم چه در برابر ترامپ چه در برابر بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایزدی: تمدید تحریم های ایران نیازمند قطعنامه جدید سازمان ملل است ، تسلیم نمی شویم چه در برابر ترامپ چه در برابر بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید