باززنده سازی رشته اوجاق قراقی در پارس آباد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از باززنده سازی رشته اوجاق قراقی در مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان پارس آباد خبر داد.

باززنده سازی رشته اوجاق قراقی در پارس آباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز 16 بهمن ماه 98 شرح داد: اوجاق قراقی یکی از بافته های داری زیبای عشایری است که در طی دهه های اخیر به دست فراموشی سپرده شده بود.

او گفت: اوجاق قراقی تلفیقی از دو بافته ورنی و گلیم است که با نقش و نگاری هندسی و زیبا در گذشته به عنوان زیرانداز در کنار اوجاق های داخل آلاچیق عشایری مورد استفاده بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: نقش و نگار این بافته به صورت ذهنی و توسط زنان و دختران عشایر صورت می گیرد.

فلاحی ادامه داد: برای احیا و باززنده سازی این بافته سنتی و منحصربه فرد عشایری ضمن شناسایی اساتید و تهیه مقدمات و تجهیز کارگاه نسبت به بازبافی و باززنده سازی این رشته در مرکز آموزش صنایع دستی پارس آباد اقدام شده است.

او اضافه کرد: احیای رشته های منسوخ صنایع دستی از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با افزایش میزان شغل و رونق اقتصادی در این بخش همراه باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 262

به "باززنده سازی رشته اوجاق قراقی در پارس آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باززنده سازی رشته اوجاق قراقی در پارس آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید