برف راه 15 روستای کردستان را مسدود کرد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: به دلیل بارش سنگین برف و کولاک، راه ارتباطی 15 روستای این استان مسدود شده است.

برف راه 15 روستای کردستان را مسدود کرد

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین، دانش زندی،رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان آدینه ششم دی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این روستاها در شهرستان قروه قرار دارند و راهداران با تجهیزات و ماشین آلات خود هم اکنون مشغول بارگشایی راه ارتباطی آنها هستند.

وی افزود: عمده ترین علت مسدود شدن این راه ها وزش باد و پدیده کولاک است که انتظار می رود تا خاتمه وقت امروز این شرایط نامساعد جوی در آسمان کردستان فعالیت داشته باشد.

زندی با بیان این که با وجود بارش متناوب برف و باران تمام راه های اصلی استان باز و تردد وسایل نقلیه در آنها در جریان است، افزود: هم اکنون فقط در گردنه خان بانه - سقز و ژالانه در محور سروآباد - اورامان پدیده برف منجر شده رانندگان برای تردد در این راستا از زنجیر چرخ استفاده نمایند.

طرح زمستانی راهداری از 20 آبان در سراسر کشور شروع شد اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی حدود یک ماه زودتر از موعد شروع شده است.

راهداران در قالب طرح های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در راستاهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می دهند.

استان کردستان دارای 38 گردنه در راستاهای بین شهری و 66 گردنه در راستاهای روستایی دارد که در بیشتر مواقع شاهد یخبندان و برف و بوران است.

طول راه های تحت پوشش راهداران این استان در راستاهای بین شهری یک هزار و 890 کیلومتر و راه های در راستاهای روستایی نیز 6 هزار و 190 کیلومتر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 167

به "برف راه 15 روستای کردستان را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف راه 15 روستای کردستان را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید