بلینکن: با همکاری متحدانمان برای تقویت و طولانی تر کردن برجام کوشش می کنیم

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد دولت متبوعش میخواهد با همکاری متحدان و شرکای خود برای تقویت برجام و طولانی تر کردن آن کوشش کند.

بلینکن: با همکاری متحدانمان برای تقویت و طولانی تر کردن برجام کوشش می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه طی سخنرانی خود در کنفرانس خلع سلاح بار دیگر از کوشش دولت آمریکا برای تقویت و طولانی تر کردن برجام به وسیله همکاری با متحدان و شرکای خود سخن گفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بلینکن با اشاره به اینکه دیپلماسی بهترین راه برای مهار برنامه هسته ای ایران است، گفت: رئیس جمهور بایدن گفته است که اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود تحت برجام بازگردد، ایالات متحده نیز آماده است که همین کار را انجام دهد.

وی اضافه کرد: ما همچنین به وسیله همکاری با شرکا و متحدان خود کوشش خواهیم کرد برجام را تقویت و طولانی تر کنیم و به سایر حوزه های حساس از جمله فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه و برنامه موشک های بالستیک این کشور نیز بپردازیم.

وی ادامه داد: ایران باید به توافقات پادمانی با آژانس بین المللی انرژی اتمی و سایر تعهدات بین المللی خود پایبند باشد.

مقامات دولت جدید آمریکا طی روزهای اخیر بارها اعلام نموده اند که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به تعهدات هسته ای خود ذیل برجام بازگردد.

در مقابل، ایران تأکید نموده است که آمریکا به عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم های شدید علیه ایران نموده است، باید علاوه بر بازگشت به برجام اقدام به برطرف تحریم های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.

ایران همچنین در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی درباره کوشش برای تقویت برجام و گنجاندن مسائل موشکی و منطقه ای در آن، تصریح نموده است که هیچ گونه تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1004

به "بلینکن: با همکاری متحدانمان برای تقویت و طولانی تر کردن برجام کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: با همکاری متحدانمان برای تقویت و طولانی تر کردن برجام کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید