بیکاری فزاینده در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سایه کرونا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تحلیلگران مالی از بیکاری فزاینده در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در سایه شیوع ویروس کرونا خبر می دهند.

بیکاری فزاینده در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سایه کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سایت الخلیج آنلاین در گزارشی به شرایط اشتغال کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در سایه شیوع ویروس کرونا پرداخت و نوشت: با رسیدن کرونا به این کشورها و بسته شدن بیشتر نهادهای رسمی و شرکت های بخش خصوصی، هزاران کارگر و کارمند منتظر تبعات خطرناک این شرایط بر مشاغل خود هستند که ممکن است تا سرحد از دست دادن شغل و بیکاری برسد.

اقتصاددانان نگران هستند که بازار کار کشورهای عرب حوزه خلیج فارس شاهد از دست رفتن هزاران شغل در سایه شیوع کرونا به ویژه در سایه کاهش شدید قیمت های نفت باشد که منبع اصلی پولی بودجه های سالانه این کشورها به شمار می رود.

پیش بینی می گردد که افزایش دوره تعطیلی کامل بنگاهها در این کشورها در راستای مقابله با کرونا باعث افزایش هزینه ها و فشار بر بودجه های آنها گردد.

براساس ارزیابی سازمان بین المللی کار، دنیا در بدترین سناریو در امسال میلادی حدود 27.7 میلیون شغل و در بهترین حالت 5.3 میلیون شغل را از دست خواهد داد.

جنگ نفتی بین عربستان به عنوان بزرگترین منبع نفت دنیا و روسیه به عنوان دومین صادر کننده در هفته های گذشته بعد از شکست سازمان اوپک و فراوریکنندگان خارج از آن در توافق بر سر کاهش فراوری، درگرفته است.

محمد مقداد کارشناس مالی تاکید می نماید که همه کشورهای دنیا تا حد زیادی از بحران کرونا تاثیر پذیرفته اند و بعضی کشورها فروپاشیده و بعضی در آستانه فروپاشی هستند و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از کشورهایی هستند که به علت تداوم شیوع ویروس کرونا تا بالاترین حد و مرز ضرر دیده اند.

به گفته مقداد، شهروندان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به علت تداوم بحران به ویژه در سایه کاهش قیمت نفت از 70 دلار به 20 دلار به علت رقابت مداوم قیمت ها بین عربستان و روسیه از خطر از دست دادن مشاغل خود درامان نخواهند بود.

مقداد مشاغل مرتبط با شرکت های هواپیمایی را از بارزترین مشاغلی دانست که از دست خواهد رفت، زیرا پروازها به سراسر دنیا متوقف شده است. رستوران ها و شرکت های پیمانکاری و بورس نیز از دیگر بخش هایی هستند که فرصت های شغلی را از دست خواهند داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 429

به "بیکاری فزاینده در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سایه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری فزاینده در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سایه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید