تزریق بیش از 131 هزار دُز واکسن کرونا در مراغه

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه گفت: تا سرانجام روز 22 شهریور ماه 131 هزار و 155 دُز واکسن کرونا در مراکز تجمیعی این شهرستان به گروه های هدف و شهروندان تزریق شده است.

تزریق بیش از 131 هزار دُز واکسن کرونا در مراغه

به گزارش خبرنگار از ، تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه گفت: تا انتها روز 22 شهریور ماه 89 هزار و 587 نفر، دوز اول و 41 هزار و 533 نفر هر دو دز واکسن کرونا را در شهرستان مراغه دریافت کردند.

او با اشاره به تسریع در فرایند واکسیناسیون ادامه داد: در حال حاضر تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهرستان از 2 به 4 مورد افزایش یافته و روزانه حدود پنج هزار دز واکسن تزریق می گردد و انتظار داریم با مراجعه و استقبال شهفرایندان به مراکز معین شده، این تعداد افزایش یابد.

او با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون گفت: واکسن زدن یک مسئولیت فردی و اجتماعی بوده و همه افراد باید این نکته مهم را در نظر داشته باشند و در اولین فرصت برای تزریق واکسن اقدام نمایند.

او اضافه نمود: بعلاوه باز هم تاکید می گردد که واکسیناسیون مصونیت 100 درصدی ایجاد نمی نماید و حتی پس از تزریق واکسن هم افراد باید به رعایت ضوابط بهداشتی ادامه دهند.

او ادامه داد: براساس نظر کارشناسان، هر واکسن در دسترس، برترین واکسن بوده و نمی توان به طور قطع آن ها را الویت بندی کرد، اما در صورت در دسترس بودن واکسن های مختلف افراد می توانند واکسن ترجیحی خود را دریافت نمایند.

او ادامه داد: در خصوص عوارض واکسن ها باید اظهار کرد که هر واکسن می تواند عوارض جزیی در بدن ایجاد کند و این حتی در خصوص واکسن هایی که افراد در کودکی دریافت می نمایند، صدق می نماید.

تنومند گفت: افراد باید قبل از تزریق واکسن به شرایط فیزیکی خود توجه داشته باشند و در صورت داشتن علائم کرونا برای تزریق واکسن صبر نمایند.

او با اشاره به تسهیل و تسریع واکسیناسیون در مراکز تجمیعی شهرستان مراغه در روز های اخیر اضافه نمود: همشهریان می توانند برای تزریق واکسن به سالن رسالت، سالن خواجه نصیر، دانشگاه آزاد و سالن شهدای مدافعان حرم واقع در پل جهانگیر مراجعه نمایند.

او اضافه نمود: در حال حاضر هماهنگ و همگام با مرکز استان در روستا ها افراد بالای 18 سال و در شهرستان افراد بالای 25 سال می توانند برای دریافت واکسن خود به مراکز اعلام شده و یا خانه بهداشت روستا مراجعه نمایند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1293

به "تزریق بیش از 131 هزار دُز واکسن کرونا در مراغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق بیش از 131 هزار دُز واکسن کرونا در مراغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید