تمایل ترامپ برای ملاقات با رهبران چین، فرانسه، روسیه و بریتانیا درباره کنترل سلاح

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک مقام ارشد دولت آمریکا از تمایل ترامپ برای ملاقات با رهبران فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا با هدف مذاکره درباره کنترل تسلیحات خبر داده است.

تمایل ترامپ برای ملاقات با رهبران چین، فرانسه، روسیه و بریتانیا درباره کنترل سلاح

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا که نامش فاش نشده است، روز آدینه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مایل به ملاقات با رهبران روسیه، چین، فرانسه و بریتانیا است تا درباره کنترل تسلیحات رایزنی نمایند.

بر اساس این گزارش این مقام آمریکایی اضافه نمود: ترامپ میخواهد از این نشست استفاده نموده و برای پیشبرد توافق سه جانبه کنترل سلاح با روسیه و چین کوشش کند. زمان برگزاری این نشست هنوز تعیین نیست.

این مقام آمریکایی گفت: ایالات متحده از این فرصت استفاده خواهد نمود تا هم روسیه و هم چین را به پیمان بین المللی کنترل سلاح بکشاند و مانع از یک رقابت پرهزینه برای دستیابی به سلاح گردد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از این ایده برگزاری این نشست را مطرح نموده است. نه روسیه و نه چین عضو گروه 7 نیستند که قرار است نشست آن طی امسال در مریلند برگزار گردد.

این مقام آمریکایی از هرگونه برآورد درباره مکان برگزاری این نشست خودداری نموده ولی یکی از مکان های احتمالی برای برگزاری این نشست، مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود که سپتامبر هر سال برگزار می گردد.

این مقام آمریکایی گفت: رئیس جمهور آمریکا به طور شفاف اعلام نموده است که آماده ملاقات با هر یک از رهبران دنیا در هر زمانی برای پیشبرد منافع امنیت ملی آمریکا است. آمریکا با سایر اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل برای برگزاری این نشست همکاری خواهد نمود.

ترامپ کوشش زیادی نموده است تا چین را نیز برای پیوستن به پیمان کنترل سلاح همراه با روسیه متقاعد کند. اعتبار پیمان نیواستارت بین آمریکا و روسیه فوریه آینده به انتها خواهد رسید.

چین تا به امروز با پیشنهاد آمریکا برای پیوستن به این پیمان مخالفت نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 302

به "تمایل ترامپ برای ملاقات با رهبران چین، فرانسه، روسیه و بریتانیا درباره کنترل سلاح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل ترامپ برای ملاقات با رهبران چین، فرانسه، روسیه و بریتانیا درباره کنترل سلاح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید