تمجید ویژه کمیته بین المللی پارالمپیک از زهرا نعمتی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تهران (پانا) - وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک با انتشار گزارشی از عظیم ترین دستاوردهای ورزشکاران در طول بازی های پارالمپیک توکیو 2020 یاد کرد.

تمجید ویژه کمیته بین المللی پارالمپیک از زهرا نعمتی

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، در این مقاله از پنج ورزشکار برتر بازی ها یاد شده است و نام زهرا نعمتی به اسم اولین ورزشکار به چشم میخورد.

در بازی های پارالمپیک توکیو 2020، به جز زهرا نعمتی هیچ کدام از مدال آوران ریو 2016 در رشته تیروکمان پیروز به کسب مدال نشدند.

وی توانست در دیداری بسیار نزدیک رقیب ایتالیایی خود را در تیر طلایی شکست دهد و سومین طلای متوالی خود را به کارنامه اش اضافه کند. پیش از این، تنها کسی که پیروز به کسب مدال های پی در پی شده، مارگارت هریمن آفریقایی است که توانست در بازی های 1960، 1964، 1968 و 1972 مدال طلای رشته پارا تیروکمان را از آن خود کند.

کسب سه مدال پی در پی طلا به وسیله زهرا نعمتی بیانگر توانمندی های او در طول سالیان گذشته در این رشته ورزشی است.

در ابتدا، نام زهرا نعمتی به اسم اولین زن مدال آور ایرانی در بازی های المپیک و پارالمپیک مطرح شد. او سپس از این پیروزیت استفاده کرد تا در مورد حضور زنان در ورزش و افراد دارای معلولیت صحبت کند.

حال با توجه به آنکه زهرا نعمتی به اسم یکی ازشش عضو شورای ورزشکاران IPC انتخاب شده است میتواند تاثیری فراتر از یک ورزشکار پارا تیروکمان بر جنبش پارالمپیک داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1298

به "تمجید ویژه کمیته بین المللی پارالمپیک از زهرا نعمتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید ویژه کمیته بین المللی پارالمپیک از زهرا نعمتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید