فراوری خودرویی که دنده عقب ندارد!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، پس از سال ها شایعه و تیزر، انتها ردبول اولین خودروی پیست محور خود، RB17 را در جشنواره سرعت گودوود رونمایی کرد.

فراوری خودرویی که دنده عقب ندارد!

امیرمسعود عابدین- هایپرکار دو سرنشینه و موتور وسط ردبول به لطف یک موتور 4.5 لیتری V-10 تنفس طبیعی با یاری موتور الکتریکی، که می تواند 15000 دور در دقیقه بچرخد، بیش از 1200 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. وزن آن کمتر از 899 کیلوگرم اعلام شده است.

این رقم باورنکردنی وزن، به بدنه مونوکوک فیبر کربنی دو سرنشینه RB17 وارد می گردد که از موتور به عنوان عضوی تحت فشار در شاسی استفاده می نماید. قدرت فراوریی به وسیله یک جعبه دنده شش سرعته سکوئنشال به چرخ های عقب می رسد. جالب است بدانید که برای این خودرو دنده عقب وجود ندارد.

پشتیبانی این خودرو به وسیله موتور الکتریکی نصب شده در پیشرانه انجام می گردد. این موتور الکتریکی به تنهایی 200 اسب از مجموع 1200 اسب بخار را فراوری می نماید و موتور V-10 هزار اسب بخار دیگر را تأمین می نماید. حداکثر سرعت بیش از 349 کیلومتر بر ساعت است.

همان طور که انتظار می رفت، خودرویی که به وسیله آدریان نیوی، نابغه مهندسی ردبول پیشرفته، آئرودینامیک قابل توجهی دارد. ردبول می گوید این خودرو تا 1699 کیلوگرم (تقریباً دو برابر وزن خود) نیروی رو به پایین فراوری می نماید. بال های جلو و عقب نیز دارای عناصر فعال برای تنظیم نیروی رو به پایین در سناریوهای مختلف هستند.

نیوی در اولین حضور این خودرو در جشنواره سرعت گودوود در روز آدینه با رسانه ها صحبت کرد و رقم شگفت انگیزی را فاش کرد. به گفته نیوی در آزمایش شبیه سازی اخیر، RB17 حدود یک ثانیه سریع تر از یک فرمول 1 مدرن بود.

بقیه قسمت های داخلی RB17 به همان میزان از فرمول یک الهام گرفته است. سیستم تعلیق با میله قابل تنظیم در هر چهار گوشه وجود دارد که با کنترل فعال ارتفاع و چرخش همراه با حالت بالارونده برای غلبه بر دست میزانا در سرعت های پایین تعبیه شده است. بر روی ترمزها، رینگ های فیبر کربنی 18 اینچی با تایر مسابقه ای میشلین قرار دارند که به طور خاص برای این خودرو طراحی شده اند. مشتریان بعلاوه می توانند گزینه رینگ 20 اینچی را انتخاب نمایند که در لاستیک های آجدار با کارایی بالا پیچیده شده است.

گزینه های صندلی سفارشی، پدال قابل تنظیم و فضای ذخیره سازی داخلی برای مواردی مانند لباس های مسابقه و کلاه ایمنی وجود دارد. هر ردبول RB17 حدود 2 سال یا 4000 کیلومتر گارانتی دارد. این شرکت ادعا می نماید که این خودرو به میزان کافی بادوام است و می تواند یک مسابقه 24 ساعته را بدون سرویس اجرا کند.

مانند سایر سازندگان سوپر اسپرت پیست محور مانند فراری و مک لارن، ردبول نیز در نظر دارد هر ساله تعدادی رویداد خصوصی را برگزار کند تا مشتریان از خودروهای خود در پیست استفاده نمایند

هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت RB17 وجود ندارد، اگرچه می توان حدس زد که در محدوده میلیون دلاری قرار داشته باشد. همه 50 نمونه فراوریی قبلاً فروخته شده اند. انتظار می رود که فراوری این محصول از سال آینده شروع گردد.

منبع: motor1

227322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 تیر 1403 بروزرسانی: 25 تیر 1403 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1814

به "فراوری خودرویی که دنده عقب ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودرویی که دنده عقب ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید