ثبت نام 659 هزار نفر برای دریافت وام ودیعه اجاره مسکن، فرصت ثبت نام تمدید نمی گردد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، اصلانی گفت: تا ساعت 18 دیروز بالغ بر 659 هزار نفر ثبت نام نموده اند. فرصت ثبت نام برای دریافت وام ودیعه مسکن تمدید به دلیل تعجیل در این کار تمدید نمی گردد.

ثبت نام 659 هزار نفر برای دریافت وام ودیعه اجاره مسکن، فرصت ثبت نام تمدید نمی گردد

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با یادآوری این که ثبت نام پیامکی دریافت یاری ودیعه مسکن تا 9 مرداد ادامه دارد، اظهار کرد: در این مرحله افراد تنها به وسیله پیامک اقدام به ثبت نام می نمایند که در همان زمان دریافت پیامک، پالایشی انجام خواهد شد و ظرف هفته آینده پالایش ها جمع بندی شده و به متقاضیان واجد شرایط اعلام خواهد شد تا وارد سایت شده و ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

وی با بیان این که نرخ سود تسهیلات 13 درصد یکساله است و خانوارهایی که این تسهیلات را دریافت می نمایند در این مدت متقاضیان صرفا اقساط بابت سود را و نه اصل تسهیلات را می پردازند، اضافه نمود: اقساطی وام ودیعه مسکن 540 هزار تومان برای تسهیلات 50 میلیون تومانی، 320 هزار تومان برای وام 30 میلیونی و حدود 160 هزار تومان برای وام 15 میلیون تومانی است.

وی توضیح داد: تسهیلات یاری ودیعه مسکن حتما به مستاجران پرداخت می گردد، چون از نظر عقود بانکداری اسلامی این امکان وجود ندارد که وثیقه را از مستاجر دریافت نمایند و وام را به موجر بدهند. در عین حال مدلی در فروش خودرو استفاده می گردد که وام به مستاجر داده می گردد ولی چکی در وجه موجر کشیده می گردد.

اصلانی در مورد اولویت های دریافت یاری ودیعه مسکن، گفت: کارگران و حقوق بگیران ثابت، افرادی که تازه ازدواج نموده اند، خانوارهای پنج نفره و بیشتر اولویت ما در گروه دریافت یاری ودیعه مسکن هستند. همچنین افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی هستند از دیگر گروه های اولویت دار برای دریافت تسهیلات یاری ودیعه مسکن به شمار می فرایند.

وی ادامه داد: منابع اقتصادی یاری ودیعه مسکن تامین شده و رایزنی های با بانک ها از نظر تامین منابع صورت گرفته است. در مورد تامین پرداخت تسهیلات، سازوکارها طراحی شده که در هفته جاری به وسیله بانک مرکزی به تمامی بانک ها، اعلام خواهد شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزار راه و شهرسازی با اعلام این که در طول یک هفته آینده به متقاضیان پیامکی ارسال می گردد تا برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه اقدام ملی به نشانی www.tem.mrud.ir مراجعه نمایند، اضافه نمود: بعد از تدقیق اطلاعات، پالایشی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن و آیین نامه اجرایی آن انجام می گردد تا مشخص گردد که متقاضیان ثبت نام نماینده قبلا از تسهیلات یارانه مسکن استفاده ننموده اند، از سال 84 به بعد مالک نباشند، متاهل یا سرپرست خانوار باشند. ضمن این که سابقه سکونت در شهر موردتقاضا را به مدت پنج سال داشته باشند. بعد از آن بر اساس شاخص هایی که اعلام شد اولویت بندی شده و به بانک ها معرفی می شوند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد: حتما باید پیامک از سیم کارت سرپرست خانوار ارسال گردد. زیرا در مراحل بعدی هر تصمیمی به وسیله ارسال پیامک از همان سیم کارت میسر است. درعین حال امکان اصلاح شماره تلفن همراه در سامانه طرح اقدام ملی مسکن وجود ندارد.

اصلانی با اعلام این که تا ساعت 18 دیروز بالغ بر 659 هزار نفر ثبت نام نموده اند، تاکید نمود: فرصت ثبت نام برای دریافت وام ودیعه مسکن تمدید به دلیل تعجیل در این کار تمدید نمی گردد و اگر بخواهیم سامانه را باز بگذاریم فرصت را از دست می دهیم.

وی تاکید نمود: با توجه به اینکه میانگین به ازای هر یک نفر ایرانی، چهار سیم کارت ثبت شده است، تقاضا داریم تا سرپرست های خانوار به وسیله سیم کارت های خود اقدام به ثبت نام نمایند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: در کشور حدود 6.6 میلیون نفر مستاجر داریم که تمامی این افراد نیازمند حمایت نیستند. بعضا از بین این افراد، مستاجرانی وجود دارند که منابع اقتصادی خود را به جای سرمایه گذاری در مسکن در کسب درآمد خود سرمایه گذاری نموده اند. ارزیابی ما این است که حدود 2 میلیون و 200 هزار خانوار مستاجر نیازمند حمایت و دریافت یاری ودیعه مسکن هستند.

اصلانی ادامه داد: در این مرحله، برنامه ریزی شده است تا یک میلیون خانوار، یاری ودیعه اجاره مسکن را دریافت نمایند. اگر منابع وجود داشت و علاوه بر آن توانستیم افراد بیشتری را پوشش دهیم این کار را گسترش خواهیم داد.

وی توضیح داد: افرادی واجد دریافت یاری ودیعه مسکن هستند که بعد از تصویب مصوبه ستاد ملی کرونا یعنی 4 مردادماه امسال در مورد دریافت یاری ودیعه مسکن اقدام به اجاره واحدهای مسکونی خود نموده اند. در عین حال، اگر منابع اضافه تری وجود داشته باشند متقاضیانی که در ابتدای امسال تمدید قرارداد اجاره داشتند در مراحل بعدی می توانند از زمره کسانی باشند که مشمول دریافت یاری ودیعه مسکن می شوند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن سه برنامه دولت را که شامل تمدید دوماهه مدت اجاره بها در ابتدای سال 99، مصوبه دولت برای افزایش نرخ ثابت اجاره بها در تهران، کلانشهرها و سایر شهرها، و همچنین یاری ودیعه اجاره مسکن است، اقداماتی تسکینی و کوتاه مدت مطرح نمود و گفت: مصوبه یاری ودیعه مسکن با هدف پیشگیری از شیوع کرونا اجرایی شده است.

وی ادامه داد: وثیقه هایی نیز که برای یاری ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است شامل گواهی کسر از حقوق است که این گواهی برای حقوق بگیران به راحتی به بانک ارایه می گردد. در عین حال برای افرادی که مشاغل آزاد دارند می توانند از محل کار خود گواهی بیاورند که استعلام لازم برای این اقشار نیز به وسیله کدملی و کدبیمه شده اخذ می گردد.

مدیرکل دفتراقتصاد مسکن توضیح داد: کوشش شده تا از گواهی سهام عدالت برای گواهی حقوق متقاضیان دریافت ودیعه مسکن استعلام گرفته گردد. در مجموع رویکرد این است که شرایط بسیار ساده ای را بگذاریم به ویژه برای سایر شهرها که عدد یاری ودیعه 15 میلیون تومان است.

4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 639

به "ثبت نام 659 هزار نفر برای دریافت وام ودیعه اجاره مسکن، فرصت ثبت نام تمدید نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 659 هزار نفر برای دریافت وام ودیعه اجاره مسکن، فرصت ثبت نام تمدید نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید