حناچی: قطار ملی پنجشنبه افتتاح می گردد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، شهردار تهران امروز در صحن شورای شهر گزارشی از عملکرد شهرداری در سال گذشته ارائه داد.

حناچی: قطار ملی پنجشنبه افتتاح می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیروز حناچی شهردار تهران در صحن امروز شورای شهر درباره عملکرد شهرداری در سال 99 گفت: سال گذشته یکی از سخت ترین سال های مدیریت شهری بود چرا که تورم شدیدی را شاهد بودیم که تأثیر بر روی افزایش بهای خدمات شهری گذاشت. از طرفی کاهش درآمد به دلیل شرایط کرونا پیش آمد و این مسأله باعث شد که کار برای تحقق وعده هایی که مدیریت شهری پنجم به مردم داده بود سخت تر گردد.

وی بیان داشت: ما باید طی یک دوره به طور کامل تجربه انضباط شهری داشته باشیم و این مسأله نهادینه گردد و هر فردی که مدیر شهر می گردد این مسأله را مدنظر قرار دهد.

شهردار تهران درباره بودجه شهرداری تهران گفت: تحقق بودجه سال گذشته بیش از 90 درصد تا اوایل اسفند انجام شد و مشکل اوراق مشارکت سال 99 نیز با عاملیت بانک شهر در حال رفع شدن است.

حناچی با بیان اینکه در سال گذشته تحولاتی را در حوزه حمل و نقل عمومی شاهد بودیم گفت: سال پیش بهره برداری از 39 کیلومتر مترو با تعداد زیادی ایستگاه به انتها رسید و هیچکدام از این ایستگاه ها بدون مناسب سازی افتتاح نشد و 104 دستگاه پله برقی و آسانسور در سال 99 به بهره برداری رسید.

وی درباره زمان افتتاح قطار ملی گفت: پنج شنبه هفته جاری این قطار رسما با حضور رئیس جمهور افتتاح می گردد.

شهردار تهران همچنین بیان داشت: سال گذشته 300 کیلومتر جهت پیاده راه و دوچرخه در تهران ایجاد شد و 700 هزار تن آسفالت ریزی در پایتخت داشتیم که آسفالت های تهیه شده در مقایسه با بخش خصوصی ارزان تر است هر چند که مشکل ما بحران قیر بود.

حناچی بیان داشت: همچنین سال گذشته بخش عمده ای از پروژه های هیدرولوژیکی تهران انجام گرفت تکمیل بزرگراه رستگاری، افتتاح بخش غربی زیرگذر گلوبندک و تبدیل خیابان استاد تعیین به خیابان اجتماعی را داشتیم همچنین سال پیش آبگرفتگی شدیدی را به خصوص در محدوده میدان آزادی نداشتیم.

وی گفت: محور قطار تهران ـ تبریز، احداث باغ نیایش و ساخت پل خیالستان زندگی در منطقه 8 در حال اجرا است و سال گذشته 120 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل تهران افزوده شد و 4 هزار تاکسی و 74 اتوبوس دوکابین نوسازی شدند.

شهردار تهران گفت: مؤسسه همشهری در حال حاضر به دلیل زیان انباشته برای بورسی شدن با مشکلاتی روبرو است و طبق وعده داده شده موضوع ورود همشهری و شهروند به بورس مدنظر قرار گرفته که البته فروشگاه های شهروند مشکل کمتری در این راستا دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1088

به "حناچی: قطار ملی پنجشنبه افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: قطار ملی پنجشنبه افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید