خبرنگاران البرز با افزایش میزان آلاینده ها به حالت آماده باش درآمد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، کرج - خبرنگاران- دبیر ستاد پیشگیری ،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز گفت: افزایش میزان آلاینده ها دراین استان به دلیل رخداد وارونگی شدید هوا قبل از بارش ها پیش بینی شده که براین اساس دستگاه های امدادی این استان به حالت آماده باش درآمدند.

خبرنگاران البرز با افزایش میزان آلاینده ها به حالت آماده باش درآمد

محمد رضا فلاح نژاد شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: هشدار سطح نارنجی هواشناسی پیرو هشدار سطح زرد چهارم آذرماه با تقویت سامانه بارشی از عصر پنجشنبه ششم آذرماه تا ظهر آدینه هفتم آذرماه خواهد بود پیامد آن مه آلودگی، رگبار شدید برف و باران ، تگرگ و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید است.

وی ادامه داد: قبل از بارش ها در زمان اشاره شده به دلیل رخداد وارونگی شدید سطوح پایینی جو بر میزان آلاینده ها اضافه نموده خواهد شد که کیفیت هوا در برخی ساعات در سطح ناسالم قرار خواهد گرفت.

فلاح نژاد گفت: بنابراین نوع مخاطره رگبار شدید باران و برف ، تگرگ و رعد وبرق، مه آلودگی، وزش باد شدید و اثرات آن به دلیل فعالیت این سامانه احتمال کاهش میدان دید ، لغزندگی ، آبگرفتگی در معابرعمومی ، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی و همچنین ریزش سنگ ، رانش کوه و سقوط بهمن در جاده های کوهستانی حین و پس از فعالیت سامانه بارشی)خواهد بود.

وی اضافه نمود: مسوولان ذیربط به ویژه دستگاه های خدماتی ، امدادی و راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه شهرسازی باید ضمن آگاهی از وجود پدیده جوی ، توصیه های لازم را به منظور پرهیز ازتوقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی زیر درختان و تاسیسات فلزی به سبب رخداد رگبار و رعد و برق داشته باشند.

دبیر ستاد پیشگیری ،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز گفت: همچنین کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی اجتناب و هرگونه عملیات بتن ریزی در ارتفاعات در دمای زیر پنج درجه سانتیگراد با ماندگاری بیش از 12 ساعت خودداری گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 841

به "خبرنگاران البرز با افزایش میزان آلاینده ها به حالت آماده باش درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران البرز با افزایش میزان آلاینده ها به حالت آماده باش درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید