خبرنگاران التهابات کرونا در فضای مجازی فروکش کرد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، آنالیز های سرویس داده کاوی خبرنگاران نشان می دهد که با گذشت زمان، التهابات اولیه نسبت به شیوع ویروس کرونا فروکش نموده و به نظر می رسد که مردم آمادگی ذهنی بیشتری نسبت به این مسئله پیدا نموده اند.

خبرنگاران التهابات کرونا در فضای مجازی فروکش کرد

با انتشار اخبار مبنی بر شیوع کرونا از روز اول اسفند ماه و گسترش آن در سراسر کشور، مسأله کرونا به مسأله اول مردم و همچنین کاربران فضای مجازی مبدل شد به نحوی که هشتگ #کرونا 10 روز است که ترند اول توئیتر فارسی است و پربازدیدترین مطالب تلگرامی نیز به این موضوع اختصاص داشته است.

آنالیز های سرویس داده کاوی خبرنگاران نشان می دهد که با گذشت زمان، التهابات اولیه نسبت به شیوع ویروس کرونا فروکش نموده و به نظر می رسد که مردم آمادگی ذهنی بیشتری نسبت به این مسئله پیدا نموده اند و نسبت به روزهای گذشته کمتر در این رابطه صحبت می نمایند که این امر در نمودار زیر نمایان است.

همان گونه که در نمودار بالا نیز تعیین است، اوج مطالب منتشر شده در خصوص کرونا در روز 6 اسفند ماه بوده است؛ یعنی روزی که ایرج حریرچی و محمود صادقی اعلام کردند که مبتلا به کرونا شده اند و پس از آن توئیت های منتشر شده در خصوص کرونا (محور سمت راست) فرایندی کاملا نزولی پیدا نموده و تعداد توئیت ها از 75هزار توئیت در روز 6 اسفند به 47 هزار توئیت در روز 12 اسفندماه رسیده است. در تلگرام نیز (محور سمت چپ) این فرایند مشابهی طی شده و در حالی که در روز 6 اسفند ماه بیش از 221هزار پست تلگرامی در خصوص کرونا منتشر شد، در 12 اسفندماه این آمار به حدود 193هزار پست رسیده است.

نمودار فوق نشان می دهد که اگرچه التهبات اولیه در خصوص کرونا فروکش نموده، اما همچنان در خصوص این موضوع مطالب بسیار زیادی در فضای مجازی منتشر می گردد و هنوز جامعه نسبت به این موضوع بسیار حساس است. از آنجایی که این امر با زندگی روزمره مردم گره خورده، این حساسیت قابل فهم است. با این حال پیش بینی می گردد که در صورت آن که اتفاق جدیدی نیفتاد، همچنان میزان مطالب منتشر شده در خصوص کرونا فرایندی نزولی داشته باشد و مردم کمتر در خصوص آن صحبت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 354

به "خبرنگاران التهابات کرونا در فضای مجازی فروکش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران التهابات کرونا در فضای مجازی فروکش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید