خبرنگاران رییس شورای اسلامی: محدودیت ورود گردشگران به شهرکرد اجرایی شود

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، شهرکرد- خبرنگاران- رییس شورای اسلامی شهرکرد با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: برای جلوگیری از گسترش این ویروس در مرکز چهارمحال و بختیاری، به مسوولان پیشنهاد می شود محدودیتی هایی در خصوص پذیرش مسافران و گردشگران به این شهر در یک هفته جاری اجرا شود.

خبرنگاران رییس شورای اسلامی: محدودیت ورود گردشگران به شهرکرد اجرایی شود

حیدر علی پور شامگاه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: به همین دلیل از مسوولان ارشد چهارمحال و بختکمک به خصوص استاندار و دادستان تقاضا می شود، تا نسبت به بستن ورودی های مرکز استان به ویژه جلوگیری از ورود مسافران استانهایی که شیوع ویروس کرونا در آنها قرمز است، تصمیم گیری کنند.

وی همچنین با اشاره به لزوم برخورد جدی با تمامی سدمعبرکنندگان در خیابان های شهرکرد افزود:در این راستا نباید برخوردهای دو و یا چندگانه شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: ارائه خدمات به شهفرایندان باید براساس ضوابط و قوانین باشد تا برای مجموعه مدیریت شهری مسئله ای پیش نیاید.

طیبه شریفی، به خشک شدن قسمتی از فضای شبز شهری در شهرکرد اشاره و شرح داد: شهرداری علاوه بر بررسی و اعلام علت این خشک شدن، باید تدابیر لازم برای جلوگیری از ادامه این فرایند و بهبود شرایط فضای سبز را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: سد معبر در خیابان های مرکز چهارمحال و بختکمک به یک مساله اجتماعی تبدیل شده است.

فرهاد رئیسی تاکید کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا نباید محل کسب افراد را تعطیل کرد اما در صورت بی توجهی کاسبان نسبت به سدمعبر در خیابان های شهر، باید مغازه متخلفان پلمب شود.

وی یادآور شد: برای سرعت بخشی به فرایند سدمعبر در خیابان های شهرکرد و برخورد برابر با تمامی متخلفانف شورای اسلامی از شهرداری حمایت می کند.

شهردار شهرکرد نیز گفت: در راستای رفع سدمعبر در خیابان های شهر به 18 مغازه دار در محدوده میدان فردوسی تذکر و هشدار داده شد.

بهادر عبدالغنی شرح داد: از این تعداد 10 نفر سدمعبر ایجاد شده را رفع کردند اما به علت بی توجهی هشت کاسب دیگر، مغازه آن ها پلمب شد.

وی با اشاره به خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا به بخش های مختلف گفت: برای کاهش فشار بر مغازه داران فعال در پارک ها، بوستان ها و ترمینال های شهرکرد، تصمیم لازم به منظور اجاره بهای این افراد گرفته می شود.

به گزارش خبرنگاران، اعضای شورای اسلامی شهرکرد شامگاه یکشنبه 15 تیر سال جاری با کلیات طرح برون سپاری و واگذاری کمیته رفع سد معبر مرکز چهارمحال و بختکمک به بخش خصوصی موافقت کردند.

سد معبر از مصداق های مهم تضییع حقوق شهفرایندی در جامعه به شمار می رود که این مساله گاهی به رنج مردم منجر می شود.

براساس تبصره یک ماده 55 قانون شهرداری ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آن ها، میدان ها، بوستان ها و باغ های عمومی برای کسب، سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن یاد شده به کمک ماموران خود اقدام کند.

43 هزار واحد صنفی در چهارمحال بختکمک فعال است و در این واحدها بیش از 100 هزار نفر مشغول به کار هستند.

ویروس کرونا که باعث بروز بیماری کووید 19 شده است، بسکمک از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختکمک 200 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 619

به "خبرنگاران رییس شورای اسلامی: محدودیت ورود گردشگران به شهرکرد اجرایی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس شورای اسلامی: محدودیت ورود گردشگران به شهرکرد اجرایی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید