خبرنگاران معاون دانشگاه پزشکی یزد: همه متقاضیان، مشمول تست رایگان کرونا نمی شوند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یزد- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: همه متقاضیان تست کرونا، مشمول این تست نمیشوند و باید دارای شرایطی باشند.

خبرنگاران معاون دانشگاه پزشکی یزد: همه متقاضیان، مشمول تست رایگان کرونا نمی شوند

دکتر محمد رضا دهقانی روز آدینه به خبرنگاران گفت: تست pcr یا سی تی اسکن، موضوعی ساده نیست که هر فردی مایل به انجام آن باشد؛ در مرحله نخست به دستور یا نسخه پزشک احتیاج دارد که اگر نباشد پذیرش بیمار، غیرقانونی است و این نکته ساده ای هست که همه باید بدانند.

وی گفت: متاسفانه درصدی از مردم به دلیل نگرانی که از بابت ابتلای احتمالی به کرونا دارند در مراکز درمانی ازدحام می نمایند و خواهان انجام تست کرونا هستند که همین امر، احتمال آلوده شدن آنها و دیگران را افزایش می دهد.

این مسوول بهداشتی استان یزد تاکید نمود: تست رایگان کرونا برای افرادی با ریسک بالا که در تماس با فرد کرونایی بودند، بالای 60 ساله ها ، افرادی با بیماری زمینه ای و یا مراکز تجمعی مثل آسایشگاه سالمندان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در صورتی که فرد واجد شرایط تست دادن بر اساس پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت باشد تست او به صورت رایگان انجام می گردد.

وی ظرفیت تستهای رایگان در استان یزد را روزانه 600 تا 700 تست خاطرنشان کرد و گفت: کسانی که مشمول پروتکل های وزارت بهداشت نباشند یا شخصا متقاضی تست باشند باید به سایر مراکز مجوز دار مراجعه نمایند.

دکتر دهقانی یادآور شد: هم اکنون مراکز درمانی نیکوپور، آزادشهر، امامشهر و بقایی پور آماده پذیرش افراد واجد شرایط تست دادن هستند و پذیرش افراد هم منوط به دستور پزشک و مشکوک بودن آنها به ابتلای به کرونا است.

وی افزود: علم پزشکی می گوید اگر کسی علایم واضح کرونا داشت فقط برای ویزیت پزشک مراجعه کند و بعد با دستور دارویی، خود را ایزوله نماید و این شامل همه افراد خانواده فرد درگیر با کرونا هم می گردد چون تست کرونا 60 تا 70 درصد دقت دارد؛ ممکن است کرونا باشد اما تست منفی گردد .

دکتر دهقانی با بیان اینکه بعضی افراد با همین تصور غلط یعنی منفی بودن تستشان، تردد نموده و جامعه را آلوده مینمایند، افزود: الان بیشترین همه گیری در خانواده ها است و انتقال از خانواده به خانواده صورت می گیرد؛ اگر یکنفر مبتلا بود احتمال اینکه بقیه هم درگیر باشند زیاد هست و باید مراقبت نمایند.

وی راه اندازی مرکز تلفن 111 را برای مشاوره پزشکی و بهداشتی دانست و گفت: هر سرماخوردگی و آبریزش بینی و یا سوزش ته حلق، نشانه ابتلا به کرونا نیست که احتیاج به تست داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 801

به "خبرنگاران معاون دانشگاه پزشکی یزد: همه متقاضیان، مشمول تست رایگان کرونا نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون دانشگاه پزشکی یزد: همه متقاضیان، مشمول تست رایگان کرونا نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید