خبرنگاران نشست مجازی رهبران ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند برگزار می گردد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تهران- خبرنگاران- روزنامه ماینیچی ژاپن از برگزاری نشست مجازی رهبران چهار کشور ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند در روز آدینه هفته جاری اطلاع داد.

خبرنگاران نشست مجازی رهبران ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند برگزار می گردد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، ماینیچی روز چهارشنبه بیان کرد این اجلاس که تحت عنوان کشورهای عضو گروه کواد (Quad) برگزار می گردد نخستین نشست بعد از روی کار آمدن جو بایدن رییس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا است.

این نشریه می افزاید: به نظر می رسد دیپلماسی در میان این چهار کشور در حال افزایش است زیرا دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا کوشش می نماید متحدان و شرکای دموکراتیک خود را برای مقابله با نفوذ قاطعانه چین در منطقه جمع کند.

بر اساس این گزارش، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در این مورد گفته است اینکه رئیس جمهور بایدن این نشست را در ابتدای تعاملات چندجانبه خود قرار داده است، بیانگر اهمیتی است که ما برای همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود در اقیانوس های هند و آرام قائل هستیم.

انتظار می رود مبارزه در خصوص ویروس کرونا، همکاری مالی و تغییرات آب و هوایی در اجلاس آنلاین بین بایدن، نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا، نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون و نخست وزیر هند نارندرا مودی مورد بحث قرار گیرد.

وزارت امور خارجه ژاپن هم در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که رهبران در خصوص زمینه های همکاری برای حفظ آزادی کشتیرانی در منطقه اقیانوس های آزاد هند و آرام، آنالیز فرصت های همکاری برای اطمینان از توزیع امن واکسن های ویروس کرونا نظرات خود را تبادل خواهند کرد.

در این اجلاس همچنین فرصتی برای گفتگو در خصوص چالش های مربوط به زنجیره های تأمین، فن آوری های نوظهور و مهم، امنیت دریایی و تغییرات آب و هوایی فراهم خواهد شد.

کواد در سال 2004 در پاسخ به زلزله و سونامی اقیانوس هند به وجود آمد. کوشش ها برای احیای مجدد این گروه با تمرکز بیشتر بر پیش برد چشم انداز اقیانوس های ازاد هند و آرام و با حمایت از موضوعاتی مانند آزادی ناوبری و تمامیت ارضی، در سال های اخیر دیده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1038

به "خبرنگاران نشست مجازی رهبران ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نشست مجازی رهبران ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید