خبرنگاران 50 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به ملخ صحرایی آلوده شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، بیرجند - خبرنگاران - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تا به امروز 50 هزار هکتار از مراتع و اراضی استان به آفت ملخ صحرایی آلوده شده است که مبارزه با این آفت در حال اجرا است.

خبرنگاران 50 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به ملخ صحرایی آلوده شد

مهدی یوسفی روز شنبه در ارتباط زنده اینستاگرامی با خبرنگاران اضافه کرد: مبارزه با آفت ملخ تا به امروز در سطح 20 هزار و 533 هکتار از عرصه های طبیعی و کشاورزی استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز 250 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی از جهت آلودگی مورد رصد و پایش قرار گرفته اند گفت: هم اکنون چهار شهرستان زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه درگیر ملخ های صحرایی هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی توضیح داد: امسال نخستین ریزش ملخ صحرایی مهاجر را در شهرستان نهبندان شاهد بودیم و این شهرستان با 17 هزار و 283 هکتار دارای بیشترین سطح آلودگی است.

وی توضیح داد: همچنین در شهرستان سربیشه یک هزار و 870 هکتار، شهرستان زیرکوه یک هزار و 110 هکتار و شهرستان درمیان نیز 270 هکتار به آفت ملخ صحرایی آلوده شده است.

یوسفی با تاکید بر اینکه امسال هجوم ملخ ها نسبت به سال گذشته افزایش چند برابری دارد عنوان نمود: سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان تا 25 هزار هکتار قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: شبکه های مراقبت و گروه های دیده بانی در مناطق مختلف استان کرمان مشغول پایش و رصد شرایط از نظر وجود ملخ های صحرایی هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تا به امروز 250 هزار هکتار از مراتع این استان به منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی پایش شده است.

وی از تصویب 20 میلیارد تومان برای مبارزه با هجوم ملخ صحرایی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور اطلاع داد و گفت: این اعتبار با توجه به سطح آلودگی هر استان توزیع خواهد شد که با توجه به پیگیری های اجرا شده اعتبار خوبی برای استان ما در نظر گرفته شده است.

یوسفی گفت: در صورتی که سال آینده شاهد ریزش ملخ صحرایی در استان نباشیم خراسان جنوبی تا حدود سه سال دیگر برای مبارزه با همین ملخ های موجود درگیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: 32 میلیارد تومان اعتبار برای پایش و تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی در استان احتیاج است که به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی توضیح داد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی پارسال یکهزار و 400 هکتار بود که از نیمه دوم سال 98 نیز مجدد هشدارها شروع و اعتباراتی برای خرید تجهیزات مورداحتیاج نیز به ما اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: امسال نخستین مورد آلودگی به ملخ صحرایی چهارم اردیبهشت ماه در مناطقی از قبیل حیدرآباد، چهار فرسخ و کلاته سید علی نهبندان شناسایی شدند.

یوسفی گفت: برای سال های آینده موضوع سم پاش هوایی را نیز پیگیری می کنیم چراکه پراکندگی مناطق آلوده و شرایط آب و هوایی خراسان جنوبی از جمله موانع مبارزه با ملخ صحرایی در استان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 544

به "خبرنگاران 50 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به ملخ صحرایی آلوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به ملخ صحرایی آلوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید