داماد ترامپ؛ عامل اوضاع نابسامان کاخ سفید در تدارک لوازم پزشکی برای مقابله با کرونا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تیم جوان و کم تجربه ای را که جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ مأمور تهیه لوازم پزشکی برای مراکز درمانی کشور کرده بود نتوانسته است در زمان شیوع ویروس کرونا از پس این وظیفهٔ خطیر برآید.

داماد ترامپ؛ عامل اوضاع نابسامان کاخ سفید در تدارک لوازم پزشکی برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آمریکا گزارش دادند جرد کوشنر داماد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعضای این گروه را که حدود 12 جوان عمدتا 20 تا 30 ساله و داوطلب بوده اند، مأمور می کند تا تولیدکنندگان عمده و معتبر لوازم پزشکیِ مخصوص مقابله با کرونا را، از ماسک و ژل بهداشتی گرفته تا دستگاه های تنفس مصنوعی ، در اسرع وقت یافته و آنها را به سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا وصل کنند تا این سازمان بتواند به سرعت لوازم مورد نیاز مراکز درمان دولتی را تهیه و به این مراکز ارسال کند.

این گروه اواخر ماه مارس تشکیل می شود و حدود یکماه بعد در اواخر ماه آوریل به کار خود سرانجام می دهد اما شکایت یکی از این جوانان داوطلب به کمیتهٔ نظارتی کنگره و بررسی های بعدی نشان می دهد که این گروه پیروز نبوده و مسائل جدی داشته است.

بی تجربه گی، فشار کاری و جانبداری اقتصادی

به گزارش یورونیوز، دو نشریهٔ نیوریورک تایمز و واشنگتن پست هر دو در مقاله های مفصلی به موانعی اشاره کرده اند که این تیم در رساندن لوازم بهداشتی به مراکز درمانی ایجاد کرده است، که شماری از آنها عبارتند از:

- تیم فوق برای چنین وظیفه ای بسیار کوچک بوده و افراد آن هفت روز در هفته به مدت 12 ساعت کار می کرده اند، حال آنکه داوطلبی که شکایت کرده و نخواسته نامش فاش شود گفته است که گرچه افراد تیم بسیار تلاش کرده اند اما چنین تیمی برای تدارک لوازم بهداشتی کل آمریکا بسیار کوچک بوده است.

- این تیم نتوانسته ارتباط خوبی با بسیاری از تولیدکنندگان برقرار کند و این وقت و انرژی بسیاری را در زمانی حساس هدر داده است.

- تعداد کمی از افراد جوان تیم در زمینهٔ وظیفهٔ محول شده تجربهٔ کاری داشته اند و فقط اندکی از تولیدکنندگانی که معرفی کرده اند عملا به درد خورده اند.

- افراد بانفوذی، از سیاستمداران هم حزب دونالد ترامپ گرفته تا اصحاب رسانهٔ محافظه کار، واسطه شده اند تا برخی بیمارستان ها مثلا در نیویورک به تعداد زیاد و خیلی زودتر ماسک دریافت کنند. دو نفر از این افراد مجریان شبکه محبوب ترامپ یعنی فاکس نیوز بوده اند. این دو تن این اتهام را انکار کرده اند.

- این گروه، تولیدکنندگان خاصی را انتخاب و معرفی کرده اند و هیچ بعید نیست این انتخاب ها بدون جانبداری اجرا شده باشد.

- در یک مورد، تولیدکننده ای مستقر در سیلیکون ولی به ایالت نیویورک معرفی می شود و مسئولان بهداشتی این ایالت برای خرید دستگاه های تنفس مصنوعی قراردادی 69 میلیون دلاری با وی امضا می کنند. اما پس از چندی حتی یک دستگاه هم دریافت نمی کنند.

حمایت ترامپ از عملکرد دامادش

اما جرد کوشنر از عملکرد این تیم دفاع کرد و روز گذشته گفت: مهم این است که این تیم ده ها میلیون ماسک را در کنار لوازم بهداشتی تدارک دیدند و کسانی که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشتند نیز آن را دریافت کردند... این داوطلبان وطن پرستان واقعی هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز با حمایت از عملکرد این تیم، آن را یک ماشینِ به خوبی روغن کاری شده توصیف کرد، اما گفت از جزئیات کار آنها اطلاعی ندارد.

این در حالی است که ترامپ، ضربه ناشی از ویروس کرونا به آمریکا را از پیامد حوادثی همچون حمله به پرل هاربر در جنگ جهانی دوم و حملات تروریستی 11 سپتامبر سنگین تر توصیف کرده است.

تا به امروز بیش از 1 میلیون و 263 هزار نفر در ایالات متحده به ویروس تازهٔ کرونا مبتلا شده و بیش از 74 هزار تن نیز در اثر آن جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 516

به "داماد ترامپ؛ عامل اوضاع نابسامان کاخ سفید در تدارک لوازم پزشکی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داماد ترامپ؛ عامل اوضاع نابسامان کاخ سفید در تدارک لوازم پزشکی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید