دانش بنیان ها با فراوری پمپ های الکتریکی، کمبودهای ناشی از تحریم را جبران کردند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، پمپ های مکنده یکی از نیازهای مهم صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به شمار می رود و شرکت های دانش بنیان داخلی در فراوری این محصولات توانمند شده اند.

دانش بنیان ها با فراوری پمپ های الکتریکی، کمبودهای ناشی از تحریم را جبران کردند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به مشکلاتی که در اثر تحریم ها و هزینه های بالای واردات این نوع پمپ ها به کشور تحمیل می شد، شرکت دانش بنیان پمپ سازی نوید سهند دست به کار شد و توانست انواع الکتروپمپ های خاص مورد احتیاج صنایع را طراحی و فراوری کند.

میربیوک احقاقی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از توانمندی بهینه سازی و طراحی انواع الکتروپمپ های صنعتی با تکیه به دانش فنی بومی گفت و ادامه داد: توانستیم با استفاده از تجربه ای که در حوزه فراوری انواع پمپ های صنعتی کسب کردیم در راستا تجاری سازی الکتروپمپ های پیشرفته گام برداریم و اکنون الکتروپمپ های لجن کش، الکتروپمپ های مستغرق کف کش، فولادی و پمپ های دومکشه، سازگار با احتیاج صنایع فراوری می گردد.

احقاقی با اشاره به فراوری پمپ های مورد استفاده در صنایع نفت و پتروشیمی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی، اضافه کرد: در حاضر 2 نوع از پمپ ها تحت استاندارد که عمدتا در در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی پرکاربرد هستند در این شرکت دانش بنیان به فراوری می رسند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوید سهند ادامه داد: این پمپ ها برای انتقال انواع سیالات نیوتونی مانند هیدروکربن ها، آب، شیرابه، محلول های معلق در آب، انواع لجن و فاضلاب کاربردهای فراوانی دارند.

برطرف احتیاج صنایع

وی با اشاره به برطرف احتیاج صنایع گوناگون نسب به واردات و تکمیل چرخه فراوری و خدمات آن ها با این پمپ ها بیان نمود: در حال حاضر علاوه بر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه ها، صنایع سیمان، فولاد، رنگ سازی، مس، صنایع غذایی همچنین معادن برداشت و پروژه های انتقال آب دریا، ایستگاه های پمپاژ و انتقال آب و فاضلاب از این پمپ ها استفاده می نمایند.

احقاقی این فعال فناور از توسعه محصولات یاد شده در تعامل با فناوری های دانشگاهی گفت و ادامه داد: این شرکت دانش بنیان پیروز شده است زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه را فراهم کند و حجم فراوریات مبتنی بر فناوری های روز را افزایش دهد.

این فعال فناور با اشاره به فروش بالای 500 میلیارد ریالی این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: تا 6 ماهه نخست سال گذشته، حجم سفارشات افزایش یافته و تحریم ها سبب شده است تا توجه به فراوریات ایران ساخت افزایش یابد. خوشبختانه بخش قابل توجهی از پروژه ها با پیروزیت به اتمام رسیده است و حرکت صنایع با این فراوریات محقق شد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای متخصصان دانشگاهی مطرح کرد: در حال حاضر به طور میانگین حدود 100 نفر به صورت مستقیم فعالیت می نمایند و فراوریات این شرکت دانش بنیان، زمینه را برای اشتغال تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان حوزه های دانشگاهی و صنایع مرتبط ایجاد نموده است.

احقاقی با اشاره به مزیت های فراوریات ایران ساخت گفت: قیمت فراوریات ایران ساخت در بعضی موارد تا یک دهم نمونه های مشابه خارجی است.شرکت های دانش بنیان این توانایی دارد که این محصولات متناسب با احتیاجهای داخلی و سازگار با خواست صنایع فراوری گردد وتا 10 سال خدمات پس از فروش دسترسی به قطعات یدکی و کارخانه، از دیگر مزیت های این محصولات به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1090

به "دانش بنیان ها با فراوری پمپ های الکتریکی، کمبودهای ناشی از تحریم را جبران کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها با فراوری پمپ های الکتریکی، کمبودهای ناشی از تحریم را جبران کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید