درخواست چین و روسیه بر لزوم نابودی تروریسم

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، نماینده دائم چین در سازمان ملل بیان کرد، نابودی گروه های تروریستی برای انتها دادن به درگیری سوریه لازم است و از جامعه بین الملل خواست برای ارجاع تروریست ها به دادگاه دست به اقدام مشترک بزند.

درخواست چین و روسیه بر لزوم نابودی تروریسم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیاالیوم، نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت، مشکل نظامیان خارجی در سوریه ویژه بوده و مانع بزرگی در برابر برقراری صلح و ثبات در این کشور است.

وی اضافه نمود، پناه گاه ایمنی که گروه های تروریستی در سوریه ایجاد نموده اند باید طبق قطعنامه های شورای امنیت و قوانین بین المللی از بین بروند.

این نماینده چین گفت، پکن از همه طرف های درگیر می خواهد به وسیله مذاکرات و گفت وگو به دنبال دستیابی به حل و فصل جامع و بلندمدت برای حل بحران ادلب باشند.

در سطح انسانی نیز این نماینده چینی تأکید کرد، دولت سوریه مسؤولیت اصلی بهبود اوضاع انسانی را در این کشور برعهده دارد.

وی از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل و هیئت های انسانی دیگر خواست هماهنگی و همکاری با دولت سوریه را بیشتر نموده، به کنوانسیون سازمان ملل و اصول بی طرفی و استقلال در امور انسانی پایبند و کاملا به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارد.

این مقام چینی تأکید کرد، مکانیزم امدادرسانی بشردوستانه به وسیله مرزها، شیوه امدادرسانی ویژه است که در شرایط ویژه مورد استفاده قرار می گیرد و باید با توجه به تحولات کنونی تغییر کند.

وی در سرانجام گفت، دولت سوریه با استفاده سازمان بهداشت جهانی از گذرگاه ها و فرودگاه ها در مناطق تحت کنترل دولت برای امدادرسانی موافقت نموده و به استفاده از مسیرها برای ارائه یاری های پزشکی اجازه داده است و دفتر هماهنگی سازمان ملل باید به پیشنهاد سوریه پاسخ مثبت دهد.

همچنین واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هم در این نشست شورای امنیت اظهار داشت، تنها راهکار مشکل ادلب و به طور کلی سوریه بیرون کردن تروریست ها از کشور و پاکسازی آن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 314

به "درخواست چین و روسیه بر لزوم نابودی تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین و روسیه بر لزوم نابودی تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید