دریاچه سراوان یکی از جاهای دیدنی رشت است

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ایسکانیوز/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، دریاچه سراوان یکی از جاهای دیدنی رشت است.

دریاچه سراوان یکی از جاهای دیدنی رشت است

دریاچه سراوان جاذبه بکر پارک جنگلی سراوان است. این دریاچه در سمت چپ ورودی فاز دوی پارک جنگلی سراوان قرار گرفته است و چشم انداز زیبای آن جلوه ای خاص به این پارک جنگلی بخشید. در نگاه اول بسیاری از گردشگران تصور می نمایند که چمنزاری گسترده در مقابلشان قرار گرفته است؛ اما اینطور نیست. خزه های حاصل از رطوبت محیط و نوعی آفت در درختان منطقه با پوششی سبز سراسر دریاچه را پوشانده اند.

پوشش سبز روی دریاچه، مرداب سراوان را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گیلان تبدیل کرد. دریاچه سراوان و پارک جنگلی اطراف آن جاده ای مناسب و فاصله ای نزدیک تا شهر رشت دارند که این مطلب نیز تاثیر بیشتری بر محبوبیت این منطقه گذاشته است.

دریاچه و پارک جنگلی سراوان در جنگلی به مساحت 1, 487 هکتار قرار گرفته اند که 210 هکتار آن حفاظت شده است. سایر بخشهای جنگل سراوان برای تفرج در این منطقه بسیار مناسب هستند. پارک جنگلی سراوان در گستره طولی 7,600 کیلومتر با عرض شرقی-غربی دو کیلومتر قرار گرفته است و در سال 1370 این قسمت را به منظور بهره برداری با عنوان پارک جنگلی، از جنگل سراوان جدا کردند.

اگر برای بازدید از مرداب سراوان رشت صبح هنگام را انتخاب کنید، چشم انداز دریاچه و جنگل سرسبز در میان مه صبحگاهی شما را مبهوت خواهد نمود و گشت و گذار روی دریاچه سراوان در میان درختان سر به فلک کشیده برایتان خاطراتی فراموش نشدنی خواهد ساخت. در طول حرکت روی مرداب سراوان می توانید ماهی های زیادی را در آب ببینید.

برای رفتن به دریاچه سراوان باید به پارک جنگلی سراوان در کیلومتر 17 اتوبان رشت-قزوین بروید. این پارک در سمت غرب جاده قرار گرفته است. پارک جنگلی سراوان در حد فاصل رشت تا سیاهکل، در محدوده وسیعی از جنگل سراوان قرار گرفته است. این پارک جنگلی از شرق به اتوبان رشت-قزوین، از جنوب به روستای کچا، از غرب به روستای بهدان و از شمال به جاده نیروگاه می رسد.

فاصله تهران تا پارک جنگلی سراوان در حدود 300 کیلومتر است. برای رفتن به پارک جنگلی و دریاچه سراوان از تهران باید از خروجی غربی مرکز به اتوبان تهران-کرج وارد شوید و با گذر از اتوبان کرج-قزوین وارد اتوبان قزوین-رشت شوید و به سمت رشت ادامه دهید. 20 کیلومتر پس از امامزاده هاشم به ورودی فاز دو در سمت غرب جاده می رسید. ورودی تا دریاچه فاصله زیادی ندارد و در سمت چپ ورودی، دریاچه سراوان دیده می گردد. در سراسر پارک جنگلی سراوان جاده مناسب برای گشت زنی با ماشین تعبیه شده و راستا دسترسی به پارک جنگلی سراوان نیز از مجذوب کننده ترین بخشهای سفر به دریاچه سراوان است.

برای تردد از شهرهای شمال و شمال شرق کشور به پارک جنگلی سراوان می توانید به لاهیجان بروید و از لاهیجان به جاده سیاهکل رود وارد شوید. این جاده میانبری به اتوبان رشت-قزوین دارد که در سه کیلومتری پارک جنگلی سراوان به اتوبان وارد می گردد و نیازی نیست تا رشت بروید. شهرهای شمال غربی از رشت به پارک جنگلی سراوان می رسند. اگر ساکن شهرهای غربی کشور هستید، می توانید به قزوین بروید و سپس در اتوبان به سمت رشت ادامه راستا دهید. از سایر نقاط کشور با سفر به مرکز می توانید به سمت رشت بروید.

منبع: همگردی
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1522

به "دریاچه سراوان یکی از جاهای دیدنی رشت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه سراوان یکی از جاهای دیدنی رشت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید