راهنمایان گردشگری سفیر فرهنگی هر کشور محسوب می شوند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، خبرنگاران/خراسان رضوی عضو هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: راهنمایان گردشگری سفیر فرهنگی هر کشور محسوب می شوند، چون در تمام مدت اقامت گردشگران با آن ها خواهند بود.

راهنمایان گردشگری سفیر فرهنگی هر کشور محسوب می شوند

احمد خلیلی در همایش فرصت های شغلی مترجمی زبان انگلیسی که در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار گردید، در مورد اهمیت نقش یک راهنمای خوب برای توسعه صنعت گردشگری اعلام کرد: راهنمایان گردشگری در پیشبرد اهداف توسعه بین المللی گردشگری نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.

وی ادامه داد: یکی از لوازم بسیار مهم برای فعالان و علاقه مندان حوزه گردشگری فراگیری زبان انگلیسی است، قطعا راهنمایان در پویایی گردشگری نقش تاثیر گذاری دارند.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: در حقیقت راهنمایان گردشگری سفیران فرهنگی یک کشور محسوب می شوند که در تمام مدت اقامت گردشگران با آن ها خواهند بود، یک راهنما باید به تمام مسائل تاریخی، فرهنگی و اجتماعی ایران اشراف کامل داشته باشد.

وی اظهار کرد: از لحاظ اهمیت، یک راهنما دقیقا نقش مادر یک خانواده را دارد که استحکام و پایداری یک خانواده را برعهده دارد و در واقع محور اصلی زندگی و شالوده مهم خانواده است.

خلیلی گفت: با توجه به اهمیت دادن نقش راهنما، اکنون اساتید زبده و باتجربه بسیار خوبی که خود زمانی راهنما بوده و هستند در حال آموزش به کسانی که علاقه مند به این رشته اند، هستند.

وی اضافه نمود: به رغم اینکه در حوزه رشته مترجمی چندین زمینه کاری وجود دارد، اما ابتدا فارغ التحصیلان این رشته باید علاقه خود را مد نظر داشته و ببینند در چه زمینه ای علاقه مند به فعالیت هستند، یکی از این زمینه ها راهنما شدن برای گردشگران خارجی است، باید هر کس به دنبال استعداد و علاقه ای که دارد برود و آن را دنبال کند.

این راهنمای بین المللی گردشگری در ادامه به خصوصیات یک راهنمای خوب که بتواند به رونق گردشگری یاری کند، اشاره نمود و گفت: بدون شک این راهنماست که می تواند چهره بسیار زیبا و خوبی از ایران به نمایش بگذارد و یا بر عکس، در واقع یک راهنما نماینده میلیون ها ایرانی است.

وی از راهنمایان گردشگری به عنوان ویترین یک فرهنگ و تاریخ نام برد و اظهار کرد: اگر مسافران راضی باشند هر مسافر می تواند ده نفر دیگر را تشویق کند تا به ایران بیایند و اگر ناراضی برگردند ضربه سنگین و تبلیغات منفی علیه ایران خواهد بود.

خلیلی ادامه داد: اگر زیر ساخت های شهرستان کاشمر برای حضور گردشگران خارجی فراهم گردد و مسئولان در تبلیغات و نشان دادن جاذبه های منطقه همت و کوشش بیشتری داشته باشند بدون شک کاشمر پتانسیل های لازم برای حضور گردشگران خارجی را دارد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر نبود فرودگاه، اقامتگاه و هتل مهم ترین مسائل موجود برای حضور گردشگران در منطقه ترشیز است، که برطرف آن ها باید در اولویت کار مسئولان قرار بگیرد.

عضو هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی اعلام کرد: اگرچه چون هنوز پای گردشگران خارجی به منطقه کاشمر باز نشده و نمی توان گفت نظرشان به این منطقه چگونه است، اما با همین تعداد اندکی که خود من با آن ها آمده ام نگاه خوب و مثبتی داشته اند.

وی در انتها از ترشیز به عنوان ایران کوچک نام برد و گفت: منطقه کوهسرخ با آن آب و هوای بی نظیرش تا کویرهای خلیل آباد و دریاچه نمک بردسکن می توانند باعث جذب گردشگر داخلی و خارجی شوند، البته به این پتانسیل ها می توان گردشگری کشاورزی را نیز اضافه نمود، با توجه به باغات انگور و تنوع این محصول و همچنین تنوع گیاهی و جانوری پتانسیل های بسیار خوبی برای گردشگری محسوب می گردد البته از قالی کاشمر که شهرت جهانی دارد نیز نباید غفلت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 56

به "راهنمایان گردشگری سفیر فرهنگی هر کشور محسوب می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمایان گردشگری سفیر فرهنگی هر کشور محسوب می شوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایان گردشگری سفیر فرهنگی هر کشور محسوب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید