ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی طراحی و ساخته شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی بدون احتیاج به آب و قابلیت تنظیم ارتفاع با توجه به عدم هم سطحی ماژول ها در نیروگاه های خورشیدی توسط پژوهشگران دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد.

ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی طراحی و ساخته شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه تفرش، محمد فتوحی، مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش گفت: این طرح جزو برنامه های همکاری بین دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش و شرکت توزیع برق استان مرکزی می باشد.

وی هدف از ساخت این ربات را تمیز نگه داشتن صفحات خورشیدی به منظور ایجاد حداکثر رنج بازدهی و افزایش طول عمر صفحات با توجه به عدم هم سطحی ماژول ها در نیروگاه های خورشیدی بیان کرد و اضافه نمود: در این ربات همچنین جهت کاهش هزینه های شست وشو و کاهش مصرف آب از روش های تمیزکاری بدون آب استفاده شده است.

مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش توضیح داد: طراحی و ساخت این ربات حاصل کوشش دو ساله مهندس امیرحسین احمدی و بهنام نحیفی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تفرش، علیرضا اکبری و یونس ملکوتی خواه فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه تفرش به سرپرستی دکتر مجتبی پیشوایی و دکترمحمدرضا میوه اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 126

به "ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی طراحی و ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی طراحی و ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید