رونمایی از نخستین سامانه مکانیزه جوانه های خوراکی و دامی آیروپونیک، بازدید از آخرین دستاوردهای انجمن رباتیک و فناور دانشگاه آزاد اسلامی یزد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به همراه محمد علی طالبی استاندار یزد و هیئت همراه در سفر به استان یزد از واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی یزد بازدید کرد.

رونمایی از نخستین سامانه مکانیزه جوانه های خوراکی و دامی آیروپونیک، بازدید از آخرین دستاوردهای انجمن رباتیک و فناور دانشگاه آزاد اسلامی یزد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از یزد، صبح امروز ، سورنا ستاری معاون علمی و فن آوری رئیس جمهوری به همراه محمدعلی طالبی استاندار یزد و هیئت همراه در سفر به استان یزد از واحدهای فن آور دانشگاه آزاد اسلامی یزد بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن بازدید از واحد رباتیک و تیم های فن آور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در جریان آخرین دستاوردها و اقدامات این مرکز نهاده شد.

ستاری در جریان این سفر ، از نخستین سامانه مکانیزه فراوری جوانه های خوراکی و دامی کشور در واحد یزد بازدید کرد .

وی در ابتدای ورود به دانشگاه آزاد اسلامی یزد همراه با استاندار یزد و هیئت همراه با حضور در معراج شهدا، به مقام شامخ شهدای گمنام این دانشگاه ادای احترام کرد.

در ادامه ، وی از مراکز فن آور این واحد دانشگاهی استان یزد و از نزدیک از آخرین اقدامات و دستاوردهای انجمن رباتیک و شرکت های خروجی از فارغ التحصیلان دانشگاه بازدید کرد.

ستاری بیان نمود : برگزاری مسابقات علمی و رباتیک در دانشگاه ها به منظور ارتقای سطح علمی جامعه و توسعه تکنولوژی خوب است اما مهم تر از آن ، قابل استفاده بودن سازه های فراوریشده است .

وی توضیح داد: به منظور بهره برداری از سازه های فراوریشده باید بر اساس احتیاج مشتری طرح های کامل تر و جامع تر توسط دولت موردحمایت نهاده شده و در قالب شرکت های فراوریی محصولات خود را فراوری و در اختیار جامعه و بخش صنعتی قرار دهند.

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داستان یزد نیز در این بازدید، گزارشی از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی و نقش این دانشگاه در ایجاد اشتغال و رونق در بازار کسب وکار توسعه صنعت استان یزد ارائه کرد.

وی اضافه کرد: اعتبار قابل توجهی برای فعالیت های فناورانه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

رئیس واحد یزد تبیین کرد، با توجه به رویکرد جدید دانشگاه به سمت دانشگاه کارآفرین، سراهای نوآوری در نظر گرفته شده که خوشبختانه قرار داد سرای نوآوری فناوری های نوین و پوشاک با معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری منعقد و بودجه ای برای حمایت از این سرا تخصیص داده شده است.

وی این بازدید را بسیار منشأ خیروبرکت برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد دانست و با اشاره به راه اندازی سرای نوآوری رباتیک و اتوماسیون صنعتی و حمایت از شتاب دهنده های حوزه توانمندسازی فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با کشاورزی اهتمام ویژه دانست.

سامانه مکانیزه فراوری جوانه های خوراکی و دامی در کشور درحال حاضر با مشارکت شرکت دانش بنیان (برکت) و دانشگاه آزاد اسلامی یزد و با هدف استفاده از نیروی انسانی ، مصرف بهینه آب ، کاربرد بهینه زمین ، افزایش کیفیت و کمیت علوفه جهت انواع دام ، تامین علوفه تازه، ارگانیک، ارزان و سرشار از پروتئین از مهمترین مزایای برجسته استفاده از این طرح و روش هیدروپونیک است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 719

به "رونمایی از نخستین سامانه مکانیزه جوانه های خوراکی و دامی آیروپونیک، بازدید از آخرین دستاوردهای انجمن رباتیک و فناور دانشگاه آزاد اسلامی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نخستین سامانه مکانیزه جوانه های خوراکی و دامی آیروپونیک، بازدید از آخرین دستاوردهای انجمن رباتیک و فناور دانشگاه آزاد اسلامی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید