سود سهام عدالت 1400؛ چقدر است و کی پرداخت می شود؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، پرداخت سود سهام عدالت از 10 روز دیگر یعنی اول اسفند ماه آغاز می شود و واریز سود ها همچون سال گذشته از طریق سجام انجام خواهد شد؛ بنابراین سهامداران تنها باید در این سامانه ثبت نام شان را تکمیل کرده باشند. البته اگر سال گذشته در سجام ثبت کرده اید و سود سهام عدالت تان سال گذشته به حساب تان واریز شده، دیگر نیازی نیست که کار خاصی انجام دهید.

سود سهام عدالت 1400؛ چقدر است و کی پرداخت می شود؟

به گزارش خبرنگاران، در مورد رقم نهایی سود سهام عدالت پرداختی به سهامداران نظرات مختلفی از سوی مسئولان دولت سیزدهم مطرح شده است. مثلا سخنگوی دولت می گوید که دارندگان برگه سهام عدالت 532 هزار تومانی بین 530 تا 550 هزار تومان سود دریافت می کنند. افراد دارای برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز دو برابر این مبلغ یعنی یک میلیون و 60 هزار تومان تا یک میلیون و 100 هزار تومان دریافت می کنند.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد رقم سود سهام عدالت 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی را به ترتیب 550 هزار تومان و یک میلیون و 100 هزار تومان اعلام کرده است.

اما معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی عدد دیگری را اعلام کرده اند. آن ها می گویند که سود این دو گروه به ترتیب 600 هزار تومان و یک میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود.

در مجموع با توجه به مصوبه شورای عالی بورس به نظر می رسد که رقم اعلامی سخنگوی دولت و وزیر اقتصادی مبنی بر پرداخت سود 550 هزار تومان به برگه های سهام عدالت 532 هزار تومان و یک میلیون و 100 تومان به دارندگان برگه های سهام عدالت یک میلیون تومانی صحیح باشد.

این سود در سال گذشته به میزان 371 هزار تومان برای سهام عدالت یک میلیون تومانی، 197 هزار تومان برای دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومانی و 182 هزار تومان برای دارندگان سهام عدالت 492 هزار تومانی پرداخت شد.

چه کسانی سود سهام عدالت دریافت می کنند؟

سود سهام عدالت همچون سال گذشته شرایط خاص خودش را دارد. اما به هر دو گروهی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده اند پرداخت می شود. البته به این شرط که تا یک اسفند ماه سهام عدالت شان را نفروخته باشند؛ بنابراین چنانچه فردی قبل از این زمان سهام اش را به فروش رسانده باشد از دریافت سود سهام عدالت آن بخش فروخته شده، محروم می شود.

با این وجود 49 میلیون نفری که برگه سهام عدالت دارند، سود دریافت می کنند، اما رقم دریافتی شان فرق دارد.

در مورد جاماندگان سهام عدالت که قرار شد پس از نهایی سازی از طریق مجلس و سازمان برنامه و بودجه به آن ها سهام تعلق بگیرد فعلا وزارت اقتصاد و دارایی به تصمیم نهایی نرسیده است. با این اوصاف به جاماندگان در این دوره سودی تعلق نخواهد گرفت.

سهامدارانی که بخشی از سهام عدالت را فروختند، چقدر سود دریافت می کنند؟

باید توجه داشت که سود سهام عدالتی که قرار است اول اسفند ماه 1400 پرداخت شود مربوط به سال 99 است و در واقع سهامداران سود سال قبل را دریافت می کنند. در چنین شرایطی بخشی از سهامداران که ابتدای سال 99 حدود 30 درصد سهام شان را فروختند و پس از عید غدیر اقدام به فروش 30 درصد دیگر کردند، به میزان دارایی سهام شان تا تاریخ مجمع در اول اسفند برای شان سود محاسبه می شود.

به زبان ساده تر فردی که 30 تا 60 درصد از سبد دارایی سهام عدالت اش را فروخته باشد، در حال حاضر بین 40 تا 70 درصد از سهام عدالت اش به جای مانده است و به میزان همان میزان به جای مانده سود دریافت می کند. مثلا افرادی که هنوز 40 تا 70 درصد سهام عدالت یک میلیون تومانی شان به جای مانده باشد احتمالا رقمی در حدود 440 تا 770 هزار تومانی دریافت می کنند.

علاوه بر این افرادی که سهام عدالت 532 هزار تومانی دارند و هنوز 40 تا 70 درصد سهام شان به جای مانده است، احتمالا به شکل میانه 220 تا 385 هزار تومان دریافت می کنند.

البته این تنها یک پیش بینی است و پرداخت سود بسته به سبد دارایی شما دارد؛ بنابراین اگر بیشتر شرکت های سود دهِ سبد سهام عدالت تان را فروخته باشید ممکن است مبلغ ناچیز و یا هیچ چیزی دریافت نکنید.

منبع: فرارو
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1502

به "سود سهام عدالت 1400؛ چقدر است و کی پرداخت می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود سهام عدالت 1400؛ چقدر است و کی پرداخت می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید