شورای امنیت خواهان برقراری فوری آتش بس در قره باغ شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، شورای امنیت سازمان ملل خواهان توقف فوری جنگ ارمنستان و آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ شد و از طرفین درگیر خواست تا هر چه زودتر با یکدیگر مذاکره نمایند.

شورای امنیت خواهان برقراری فوری آتش بس در قره باغ شد

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در پی تشدید درگیری ها میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ، شورای امنیت سازمان ملل متحد دیشب برای بحث و گفتگو درباره این موضوع تشکیل جلسه داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اعضای شورای امنیت پس از خاتمه جلسه بیانیه ای را صادر و در آن خواهان توقف فوری جنگ و درگیری در قره باغ شدند.

در این بیانیه از طرفین درگیر خواسته شده که فورا آتش بس را برقرار و با یکدیگر درباره منطقه مورد منازعه قره باغ گفت وگو نمایند.

درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان جان دست کم 16 نظامی و چندین غیرنظامی را در روز یکشنبه گرفت که این سنگین ترین درگیری میان دو طرف از سال 2016 بود و بحث نگرانی درباره ثبات در منطقه قفقاز جنوبی را ایجاد نموده است که کوریدور خط لوله های حامل نفت و گاز به بازارهای دنیای است.

وزارت دفاع ارمنستان هشدار داد که در صورت لزوم از همه نوع تسلیحات نظامی، از جمله جنگنده های سوخو-30 برای پاسخ گویی به حملات جمهوری آذربایجان استفاده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 683

به "شورای امنیت خواهان برقراری فوری آتش بس در قره باغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت خواهان برقراری فوری آتش بس در قره باغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید