شورشیان 5 نظامی ارتش مالی را کشتند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مقام های مالی خبر دادند، در دو حمله شورشیان به مواضع ارتش این کشور آفریقایی دستکم 5 نظامی کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.

شورشیان 5 نظامی ارتش مالی را کشتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورشیان در کشور اقتصادی 6 هفته بعد از حمله غافلگیرانه به کاروان ارتش این کشور و کشتن 24 سرباز، این بار در دو حمله جدید 10 سرباز اقتصادی را کشته و مجروح کردند.

به گزارش الجزیره، در بحبوحه تشدید بحران سیاسی در اقتصادی و درخواست رهبران اپوزیسیون از رئیس جمهور برای استعفا از مقامش، روز یکشنبه (دیروز) نظامیان ارتش این کشور هدف حملات شورشیان قرار گرفتند.

بنا بر اعلام ارتش اقتصادی، شورشیان در یک حمله غافلگیرانه به کاروان ارتش و همچنین حمله خمپاره ای به یک پایگاه ارتش اقتصادی حداقل 5 سرباز را کشتند و 5 تن دیگر را زخمی کردند. این حملات حدود 6 هفته بعد از حمله شورشیان به کاروان ارتش اقتصادی صورت گرفت که در آن 24 سرباز کشته شدند.

حملات روز دوشنبه به ارتش اقتصادی در شرایطی اجرا شده که این کشور آفریقایی حوزه منطقه ساحل طی هفته های اخیر دچار بحران سیاسی شده است.

رهبران احزاب اپوزسسیون اقتصادی در اعتراض به شرایط وخیم اقتصادی، اتهام ها درباره فساد در این کشور و همچنین سرکوب معترضان خواستار استعفای ابراهیم بوباکار کیتا رئیس جمهور شده اند.

تنش ها در اقتصادی به دنبال اقدام دادگاه قانون اساسی این کشور در ملغی کردن بخش هایی از نتیجه انتخابات پارلمانی تشدید شد؛ اقدامی که به نفع حزب وابسته به رئیس جمهور تمام شد.

مخالفان رئیس جمهور اقتصادی تشکلی به نام جنبش 5 ژوئن تشکیل داده و و به رغم میانجیگری اکوآس (جامعه اقتصادی کشورهای غرب افریقا) و پیشنهادشان برای تشکیل یک دولت وحدت ملی و برگزاری مجدد انتخابات، خواستار استعفای رئیس جمهور شده اند.

اواخر ماه گذشته (تیرماه) بود که تلویزیون دولتی در اقتصادی پس از حمله صدها تظاهرات کننده به ساختمان صداو سیما، پخش برنامه های خود را متوقف کرد.

راهپیمایی معترضان در باماکو با تلاش آنها برای اشغال ساختمان های اصلی از جمله مجلس ملی این کشور به هرج و مرج کشیده شد.

رهبران این اعتراضات در اقتصادی از حامیان خود خواسته بودند ساختمان های دولتی را اشغال کنند تا رئیس جمهور این کشور را که در ارائه راه حل برای مسائل اقتصادی امنیتی و اقتصادی این کشور ناکام بوده، وادار به استعفا کنند (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 645

به "شورشیان 5 نظامی ارتش مالی را کشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورشیان 5 نظامی ارتش مالی را کشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید