فارس من، چرا افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد به درستی اعمال نمی گردد؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سردبیر یکی از سوژه های فارس من تاکید دارد که دانشگاه آزاد خود را زیرمجموعه وزارت کار نمی داند اما قوانین و موارد مربوط به استخدام را براساس قانون کار اعمال می نماید که باعث متضرر شدن اعضای هیات علمی و کارکنان این مجموعه شده است.

فارس من، چرا افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد به درستی اعمال نمی گردد؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواهان ضروت همسا ن سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد شدند.

حدود سه هزار و 99 نفر از کاربران خبرنگاران نوشته اند: از آخرین جهش ناگهانی در افزایش قیمت دلار و به دنبال آن افزایش لجام گسیخته همه قیمت ها و نیز کاهش شدید ارزش پول ملی ، بیش از دو سال می گذرد، پس از این مسئله توان معیشتی حقوق بگیران از جمله اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد به یک چهارم کاهش پیدا کرده است، در طی این دو سال و اندی بسیاری از سازمان ها به ویژه سازمان های دولتی اقدام به افزایش حقوق کارمندان خود تقریباً متناسب با تورم کرده اند ولی دانشگاه آزاد به گونه ای کاملا سوال برانگیز اقدام مناسبی در این زمینه انجام نداده و به افزایش ناچیز حقوق ها بسنده کرده است، آخرین مصوبه نیز در این زمینه مربوط به هیأت محترم امنا در سال 99 جهت افزایش 15 و 50 درصدی هم هنوز اجرایی نشده و اجرای آن در هاله ای از ابهام سرگردان است. سوال اینجاست آیا یک مدیر از کارمندان خود که به یکباره ارزش حقوقشان به یک چهارم کاهش پیدا کرده می تواند عملکردی به میزان قبلی انتظار داشته باشد؟ و آیا باید در این زمینه بی تفاوت باشد و اقدامی شایسته انجام ندهد؟

در این دو سال بیشتر اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد به عنوان یک سازمان مشتری محور، با عمل به وظایف و تعهدات خود همانند گذشته تمام قد در خدمت دانشجویان محترم و اعتلای علم و فرهنگ جامعه بوده اند، ولی این عملکرد توأم با وظیفه شناسی و ایثار کارکنان نه تنها به هیچ وجه وظیفه مدیران را در جهت تأمین معاش شایسته و درخور آن ها کم نمی نماید، بلکه برعکس مسئولیت آنان را دو چندان می نماید.

لذا پیشنهاد می گردد که مدیران دانشگاه با نگاهی عالمانه و پدرانه مسائل اساتید و کارمندان را مسائل خود دانسته و با این نگاه، سیاست های کلان را تدوین کرده و با تشکیل تیمی دلسوز و عالم به مدیریت، آموزش و اقتصاد از بدنه دانشگاه، به منزله چشمانی تیزبین و بازوان قدرتمند برای مدیران رده بالا، مسائل استراتژیک را به موقع تشخیص داده و آنها را به خوبی حل کنند. آرزو داریم که بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با بهره گیری درست از منابع همچون گذشته پیروز بوده و شکوفا عمل نماید.

در پیگیری ها خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با سردبیر ثبت این سوژه تماس گرفت، که وی در این زمینه گفت: با توجه به اینکه ما جزء واحد پزشکی دانشگاه آزاد هستیم دقیقا شرایط مان را با دانشگاه های دولتی مقایسه می کنیم.

وی اضافه نمود: دانشگاه شهید بهشتی اواخر سال 98، حدود 50 درصد به حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی خود اضافه نموده که در مجموع می توان گفت بالغ بر یک میلیون و هشتصد هزار تومان به کل حقوق این گروه اضافه شده است؛ حتی در سال 99 نیز که از سوی دولت افزایش 15 درصدی حقوق ها اعلام شد این دانشگاه مجدداً این افزایش حقوق را اعمال کرده است.

سردبیر این سوژه اضافه نمود: دانشگاه آزاد خود را زیرمجموعه وزارت کار نمی داند ولی خیلی از کارها یا قوانینی که مربوط به استخدام است را براساس قوانین کار اعمال می نماید.

وی اضافه نمود: سال 98 وزارت کار تعیین کرد 15 تا 20 درصد باید افزایش حقوق داشته باشیم اما دانشگاه آزاد حدود 10 درصد از این مبلغ را برای کارکنان و اعضای هیات علمی خود در نظر گرفت به طوری که از سال 96 به بعد همچنان افزایش حقوق ها سیر نزولی داشته است.

سردبیر این سوژه در خاتمه گفت: با وجود اینکه ما پرستار هستیم و باید بتوانیم با 20 سال سابقه و سختی کار بازنشسته شویم اما دانشگاه آزاد این مساله را قبول نمی نماید و به جای اینکه لیست بیمه را به عنوان کارگر رد کند به عنوان بیمه کارمندی لحاظ می نماید به طوری که تعدادی از همکاران ما شکایت کردند و به وسیله دیوان عدالت اداری به نتیجه رسیدند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 587

به "فارس من، چرا افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد به درستی اعمال نمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، چرا افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد به درستی اعمال نمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید