قلعه نویی: باید برای لیگ تصمیمی گرفته گردد که حق هیچ تیمی پایمال نگردد، بعضی در این شرایط با مصاحبه می خواهند خودشان را پیش هوادارانشان عزیز نمایند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، الان بحث فوتبال نیست و فرصتی پیش آمده که از آدمیت به انسانیت برسیم. فرصتی است که به گذشته خودمان و 40 سال زندگی مان بپردازیم و اگر اشتباهی کردیم آن را اصلاح کنیم. من خودم یک اعتقادی دارم و اگر شخصی یک روز هم از من بزرگتر باشد وظیفه خودم می دانم احترام بزرگتری او را حفظ کنم.

قلعه نویی: باید برای لیگ تصمیمی گرفته گردد که حق هیچ تیمی پایمال نگردد، بعضی در این شرایط با مصاحبه می خواهند خودشان را پیش هوادارانشان عزیز نمایند

سرمربی سپاهان در خصوص شرایط این روزهای لیگ برتر و تصمیم مناسبی که باید گرفته شود صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه نویی در گفتگوی رادیویی در خصوص شرایط این روزها و درگیری با ویروس کرونا گفت: در ابتدا امیدوارم هرچه زودتر شر این ویروس لعنتی از جهان خصوصاً از کشور عزیزمان ایران پاک شود.

واقعاً شرایط سختی ایجاد شده است. چه از لحاظ اقتصادی و چه موارد دیگری که با توجه به در پیش بودن موج دوم این بیماری شرایط سخت تری را ممکن است رقم بزند. امیدوارم مسئولان و دولتمردان به فکر مسائل مردم در این شرایط ویژه باشند. تشکر ویژه ای هم از کسانی دارم که در این شرایط زحمات زیادی می کشند و به نوعی ایثار می نمایند و دست تک تکشان را می بوسم و جا دارد وقتی این مسائل حل شد یک تقدیر ویژه از کادر درمان و سایر افرادی که در این شرایط مشغول به فعالیت هستند صورت بگیرد.

وی در خصوص اینکه در تعطیلات فوتبال مشغول چه کاری است هم گفت: ما هم به هر حال از این فرصت استفاده نموده ایم و در کنار خانواده هستیم و چیزیست که در این چند ساله آن را تجربه ننموده بودم و شاید تنها چیزی بوده که تجربه ننموده باشم.

دغدغه اصلی من در این شرایط افرادی هستند که تحت فشار هستند و در این اوضاع اگر کار ننمایند محتاج نان شبشان هستند و دولت باید فکری به حال اقشار آسیب پذیر کند. ما در خانه تمریناتمان را پیگیری می کنیم و بازیکنان به صورت آنلاین برنامه می گیرند و گزارش می دهند. البته این به نظرم یک جور نمایش و ماکتی از قضیه است چرا که فوتبال یک ورزش گروهی است و به صورت انفرادی معنی ندارد. اون شور و شوق درگیری هایی که در زمین رخ می دهد معنی اصلی فوتبال است. در کل مسائل اصلی جامعه ما در حلا حاضر مسائل دیگری است و فوتبال در این شرایط اهمیتی ندارد.

قلعه نویی با تمجید از افرادی که یاری نیازمندان بوده اند هم گفت: جا دارد از جلال حسینی، علی کریمی و سایرین که در این شرایط یاری کردند تشکر کنم و این یک حرکت پهلوانانه است. خود باشگاه سپاهان و بازیکنان و ما هم در حال اجرا اقداماتی هستیم که نمی خواهم بیشتر شرح دهم ولی در کل هرکس کاری از دستش بر می آید و انجام می دهد دستش درد نکند.

به نظرم گفتن این مسائل در چنین شرایطی خوب است و ریا نیست چرا که باعث افزایش روحیه مردم و اشائه کار خوب است. سیدجلال حسینی شاگر خود من در تیم ملی و باشگاهی بوده و با شناختی که از او داشتم همین کار را باید انجام می داد.

سرمربی سپاهان در رابطه با معین تکلیف لیگ برتر و تصمیم مناسبی که باید در این شرایط گرفته شود هم گفت: این یک تجربه ای است که تا کنون وجود نداشته و در نوع خودش جدید است. در گذشته انواع و اقسام مسائل در برگزاری لیگ وجود داشته است ولی این مشکل برای اولین بار است که رخ می دهد و برای برخورد با آن باید کارشناسی شده عمل کرد. به هر حال تصمیمی که گرفته می شود باید با توجه به زمان بندی رقابت ها جوری باشد که حقی از کسی ضایع نشود.

چه در بالای جدول و چه در پایین جدول و چه حتی در لیگ دسته اول که تیم های خوبی در آن زحمت کشیده اند. صحبت من این است که باید به این ماجرا زمان دهیم و اگر با عجله تصمیم بگیریم هر تصمیمی باشد غیر کارشناسی است. این یک پدیده جدید است که نه فقط ما بلکه فیفا و یوفا و AFC هم تجربه آن را نداشته اند و باید دید چطور با این ماجرا برخورد می شود. اینکه بیاییم برای شیرین کردن خودمان پیش طرفداران حرف بزنیم و بگوییم جام را به ما بدهید درست نیست. در این شرایط اولویت اول و دوم و سوم سلامت مردم و بعد از آن مسائل اقتصادی ناشی از این موضوع است که به مردم فشار آورده است. این قهرمانی ها و جام ها همه یک روز تمام می شوند و می فرایند.

قلعه نویی ادامه داد: به هر حال فوتبال هم یک روز مجدداً از سر گرفته می شود ولی بعد از سرانجام ویروس به نظرم جهان کلا یک شکل دیگر می شود و تغییر می نماید. این را در خصوص خودم می گویم، بهتر است از این فرصت استفاده کنیم و به خودمان بیاییم و به دنبال معرفت و انسانیت باشیم ولی متاسفانه می بینیم یک سری صحبت ها مطرح می شود و مسائلی که مربوط به 50 سال قبل است به میان آورده می شود و علیه پیشکسوتان باشگاه ها صحبت می شود که مطرح شدنش آنهم در این شرایط خیلی عجیب است. در حال حاضر مردم هزار دغدغه دارند و با این صحبت ها مردم را به جان هم نیاندازیم.

وی اضافه نمود: خداوند دارد به ما تلنگری می زند وقتش رسیده به خودمان بیاییم و نمی دانم چرا این حرف ها زده می شود. نمی دانم این افراد دنبال چه هستند و می خواهند خودشان را پیش طرفداران عزیز نمایند. این مسائل در حال حاضر اصلاً اهمیتی ندارد و باید به مسائل دیگر توجه شود و وقتی این مشکل را پشت سر گذاشتیم باید برای فوتبال بنشینیم یک تصمیم کارشناسی بگیریم.

الان بحث فوتبال نیست و فرصتی پیش آمده که از آدمیت به انسانیت برسیم. فرصتی است که به گذشته خودمان و 40 سال زندگی مان بپردازیم و اگر اشتباهی کردیم آن را اصلاح کنیم. من خودم یک اعتقادی دارم و اگر شخصی یک روز هم از من بزرگتر باشد وظیفه خودم می دانم احترام بزرگتری او را حفظ کنم.

سرمربی سپاهان در سرانجام یادآور شد: در سرانجام خواهشم از دولت این است که به فکر موج دوم ویروس و دغدغه های اقتصادی مردم باشند. 50-60 درصد مردم کشور ما و حتی بیشتر از این میزان از مردم ما دغدغه و مسائل اقتصادی دارند. درا ین روزها دیدم خیلی ها کارهای زیبایی انجام دادند و صاحب خانه ها اجاره نگرفتند که باید دست تک تک آنها را بوسید ولی از همه مهم تر این است که دولت یک فکری برای این شرایط بکند. جا دارد از اهالی رسانه هم تشکر کنم که در این روزها مشغول فعالیت هستند و در سرانجام باید بگویم فوتبال هم یک روز به حالت عادی بر می شود و اجازه دهیم سازمان لیگ و فدراسیون به موارد موجود رسیدگی نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 457

به "قلعه نویی: باید برای لیگ تصمیمی گرفته گردد که حق هیچ تیمی پایمال نگردد، بعضی در این شرایط با مصاحبه می خواهند خودشان را پیش هوادارانشان عزیز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه نویی: باید برای لیگ تصمیمی گرفته گردد که حق هیچ تیمی پایمال نگردد، بعضی در این شرایط با مصاحبه می خواهند خودشان را پیش هوادارانشان عزیز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید