مخفی کردن کلید خودرو در پاکت چیپس برای افزایش ایمنی!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، بعضی از مالکان، کلید خودرو خود را شب ها در داخل پاکت خالی چیپس نگهداری می نمایند. به فرض آن ها، این کار از سرقت خودرو جلوگیری می نماید.

مخفی کردن کلید خودرو در پاکت چیپس برای افزایش ایمنی!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، براساس گزارش دیجیاتو، بعضی از مالکان، کلید خودرو خود را شب ها در داخل پاکت خالی چیپس سیب زمینی نگهداری می نمایند. به فرض آن ها، این کار از سرقت خودرو جلوگیری می نماید.

دزدان خودرو همواره در حال پیشرفت هستند، و در حالی که خودروسازان در کوشش برای پشت سر گذاشتن آن ها هستند، حتی خودروهای تازه ممکن است در معرض سرقت قرار بگیرند. یک تاکتیک، خودروهای دارای قابلیت ورود بدون کلید با سامانه خاموش/روشن را هدف قرار می دهد. این استراتژی حمله رله نامیده می گردد.

مخفی کردن کلید خودرو در پاکت چیپس، راهکاری برای مقابله با حمله رله

در حمله رله، دزد اول یک حلقه سیم را در نزدیکی درب ورودی خانه مالک خودرو نگه می دارد. این در واقع آنتن یک دستگاه الکترونیکی است که برای پخش سیگنال کلید خودرو در نزدیکی درب ورودی مالک طراحی شده است. دزد دوم یک دستگاه تکرارنماینده را در نزدیکی خودرو مستقر می نماید. این باعث می گردد کلید و خودرو ارتباط برقرار نموده و سیگنال هایی را به یکدیگر ارسال نمایند تا قفل درهای خودرو باز و سپس موتور روشن گردد. قبل از اینکه مالک از ماجرا خبردار گردد، دزدان با خودرو فرار نموده اند.

در نتیجه، مالکان خودروهای تازه روش های مختلفی را برای مسدود کردن این سیگنال انجام می دهند. هدف این است که دزدان نتوانند سیگنال را تکرار نمایند، بنابراین ساده ترین راهکار این است که کلید اصلی و هر نسخه یدکی را تا حد امکان از خودرو دور کنید. قرار دادن آن ها در کنار تخت این مزیت را دارد که در صورت مشاهده موارد مشکوک، بتوانید فورا دزدگیر خودرو را فعال کنید. اما بعضی از اقلام خانگی می توانند یک لایه محافظ اضافی برای این کار ایجاد نمایند.

برای جلوگیری از حمله رله، باید سیگنال RFID کلید خودرو را مسدود کنید. مطمئن ترین مسدودنماینده یک جعبه یا کیسه مسدودنماینده RFID است. اگر اهل کارهای فنی باشید، با استفاده از چندین لایه فویل آلومینیومی می توانید سیگنال کلید را متوقف نموده یا قدرت آن را تا حد زیادی کاهش دهید. یوتیوبری به نام Mad Mods به این نکته اشاره نموده که پاکت چیپس سیب زمینی نیز از فویل آلومینیومی ساخته شده و می تواند تا حد زیادی قدرت سیگنال های RFID را کاهش دهد.

راهکاری برای شرایط خاص!

این یک راهکار مطمئن نیست، اما برای شرایط خاص جواب می دهد. فرض کنید در حین مسافرت مجبور می شوید خودرو را در محله ای که از شرایط آن بی خبر هستید پارک کنید. پس وقت ندارید یک دستگاه مسدودنماینده RFID سفارش دهید یا احتمال اینکه یک فویل آلومینیومی در صندوق عقب خودرو داشته باشید کم است. بنابراین می توانید یک پاکت چیپس 1 دلاری خریداری کنید، محتویاتش را میل کنید و از آن برای محافظت از کلید خودرو بهره ببرید.

بعلاوه بهتر است پاکت را پشت و رو کنید تا کلید خودرو چرب نگردد. اگر انتهای پاکت باز باشد، این روش کار نمی نماید. بنابراین باید آن را محکم دور کلید بپیچانید. می توانید آن را با کش لاستیکی ببندید یا چیز سنگینی روی آن قرار دهید تا در طول شب باز نگردد.

اگر برای باز کردن قفل درهای خودرو احتیاج به کلیک روی دکمه ای از کلید خودرو باشد، حمله رله ساده کار نخواهد کرد. بنابراین یک راه مطمئن برای جلوگیری از آن، غیرفعال کردن ویژگی ورود بدون کلید خودرو است. اما هر خودروسازی اجازه انجام این کار را به مالکان نمی دهد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 خرداد 1403 بروزرسانی: 3 خرداد 1403 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1807

به "مخفی کردن کلید خودرو در پاکت چیپس برای افزایش ایمنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخفی کردن کلید خودرو در پاکت چیپس برای افزایش ایمنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید