مقام آمریکایی: به توافق تسلیحاتی با روسیه بسیار نزدیک هستیم

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که دولت متبوعش فاصله چندانی تا دستیابی به توافق با روسیه بر سر پیمان دوجانبه کنترل تسلیحات هسته ای ندارد.

مقام آمریکایی: به توافق تسلیحاتی با روسیه بسیار نزدیک هستیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد دولت ترامپ گزارش داد که آمریکا و روسیه به یک توافق دوجانبه به منظور کنترل تسلیحات هسته ای خود بسیار بسیار نزدیک هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام ارشد آمریکایی که وال استریت ژورنال از افشای نامش خودداری نموده، مدعی شده است که واشنگتن و مسکو به توافق بر سر ثابت نگه داشن تعداد کلاهک های هسته ای خود و همچنین تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی (پیمان استارت نو) به مدت یک سال، نزدیک شده اند.

پیش از این نیز رسانه های آمریکایی به نقل از دیپلمات های این کشور از احتمال دستیابی واشنگتن و مسکو به یک توافق تسلیحاتی دوجانبه در آینده بسیار نزدیک خبر داده بودند، اما سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هفته گذشته در یک نشست خبری تأکید کرد اختلافات دو طرف بیش از آن چیزی است که رسانه ها و دیپلمات های آمریکایی می گویند.

ریابکوف در مورد احتمال دستیابی به توافق تسلیحاتی با آمریکا در آینده نزدیک به خبرنگاران گفت: اگر آمریکایی ها پیشنهادی که ما ارائه نموده ایم را قبول نمایند، همین فردا هم می گردد توافق کرد، اما باید بگویم که در حال حاضر دو کشور اختلافات بسیار زیادی در این زمنیه دارند.

وی افزود: ما نمی دانیم که چرا آمریکایی ها در شرایطی که همچنان اختلافات جدی در زمینه محدودسازی زرادخانه های هسته ای میان دو طرف وجود دارد، اصرار دارند که بگویند توافق زودهنگام نزدیک است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

متعاقباً روز آدینه شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد که کاخ سفید پیشنهاد روسیه برای تمدید یک ساله پیمان منع کنترل تسلیحات بدون اعمال محدودیت بر کلاهک های هسته ای را رد نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 761

به "مقام آمریکایی: به توافق تسلیحاتی با روسیه بسیار نزدیک هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: به توافق تسلیحاتی با روسیه بسیار نزدیک هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید