ممنوعیت فعالیت کاریابی ها در حوزه مهاجرت

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مدیرکل دفتر کاریابی های وزارت کار با بیان اینکه میزان اعزام نیروی کار ایرانی به خارج در هفت ماهه سال جاری 2 هزار نفر برآورد می گردد، گفت: فعالیت کاریابی های بین المللی در حوزه مهاجرت ممنوع است.

ممنوعیت فعالیت کاریابی ها در حوزه مهاجرت

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محمد اکبرنیا در مصاحبه با مهر، با اشاره به جدیدترین آمار اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: عملکرد کاریابی های بین المللی معمولا در خاتمه هر سال گزارش گیری می گردد. از سال گذشته سامانه ای برای کاریابی های بین المللی راه اندازی شد و تمام دفاتر موظف هستند عملکرد خود را به صورت سیستمی وارد این سامانه نمایند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 2 هزار نفر نیروی کار ایرانی به خارج از کشور اعزام شدند که برای امسال اعزام 5 هزار نفر نیروی کار تا خاتمه سال هدفگذاری شده است و با توجه به افزایش تعداد کاریابی ها، انتظار داریم این هدف محقق گردد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برآورد ما این است در هفت ماهه امسال حدود 2 هزار نیروی کار به وسیله کاریابی ها به خارج از کشور اعزام شده باشند، اضافه نمود: البته اعزام در رشته هایی صورت می گیرد که نیروی مازاد بر احتیاج داخل داشته باشیم.

اکبرنیا ادامه داد: جهت گیری و اولویت ما برای حمایت از اعزام نیروی کار، بیشتر در رشته های فنی و مهارتی و نیروی متخصص دانشگاهی، غیر از رشته های پزشکی و پیراپزشکی است.

تاسیس دفاتر راهنمایی حمایت نیروی کار ایرانی در 7 کشور

مدیر کل دفتر راهنمایی نیروی کار و کاریابی های وزارت کار، درباره رایزنی های جدید برای اعزام نیروی کار گفت: با توجه به محدودیت های بین المللی در عرصه دیپلماسی، تمرکز ما در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور استفاده از ظرفیت کاریابی های توانمند بخش خصوصی است که بتوانند این ارتباط را با بخش خصوصی کشورهای هدف برقرار نمایند.

وی گفت: برای بعضی از کاریابی ها، مجوز تاسیس دفاتر راهنمایی و حمایت از نیروی کار ایرانی در بعضی کشورها صادر شده است، به این نحو که برای کاریابی های بین المللی دارای توانمندی، با هماهنگی وزارت امور خارجه مجوز دفتر راهنمایی و حمایت از نیروی کار ایرانی در کشور هدف صادر می کنیم.

اکبرنیا با بیان اینکه در حال حاضر در هفت کشور دفاتر راهنمایی و حمایت از نیروی کار ایرانی تاسیس شده است، گفت: این دفاتر در کشورهای آلمان، استرالیا، کانادا، دانمارک، ترکیه، کردستان عراق و عمان توسط کاریابی های بخش خصوصی تاسیس شده است.

شرط اعزام سرمایه گذار ایرانی به وسیله کاریابی ها

وی درباره وظایف دفاتر راهنمایی و حمایت از نیروی کار در کشورهای ذکر شده گفت: این کاریابی ها دو وظیفه اصلی دارند؛ نخست زمینه اعزام نیروی کار به این کشورها را تسهیل می نمایند و دیگر اینکه می توانند در زمینه برطرف مسائل حقوقی یا ارائه خدمات به ایرانیان شاغل در این کشورها فعالیت نمایند.

مدیر کل دفتر راهنمایی نیروی کار و کاریابی های وزارت کار، همچنین با بیان اینکه فعالیت کاریابی های بین المللی در حوزه مهاجرت ممنوع است و جزو وظایف کاریابی ها نیست، گفت: فعالیت کاریابی ها در حوزه سرمایه گذاری به صورت مشروط مجاز است. در شرایطی کاریابی می تواند در حوزه اعزام سرمایه گذار ایرانی به خارج از کشور فعالیت کند که این سرمایه گذار از نیروی کار ایرانی نیز در پروژه خود استفاده کند اما استفاده از ظرفیت کاریابی ها برای اعزام به خارج صرفا در حوزه سرمایه گذاری غیرمجاز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 53

به "ممنوعیت فعالیت کاریابی ها در حوزه مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت فعالیت کاریابی ها در حوزه مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید