نقاشی های 800 ساله از ارواح گرسنه

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، در اینجا تصاویری از طومار های نقاشی شدۀ ژاپنی مربوط به 800 سال قبل را می بینید که قلمروی ارواح گرسنه را به تصویر کشیده اند.

نقاشی های 800 ساله از ارواح گرسنه

خبرنگاران | بر اساس برخی از آموزه های بودایی، ارواح انسانی بعد از مرگ می توانند شرایط های گوناگونی به خودشان بگیرند. برخی از آن ها ممکن است به قالب های دیگری از جمله انسان های دیگر یا حیوانات وارد شوند. اما انسان هایی که دارای امیال شدید و شهوت های رام نشدنی بوده اند، ممکن است به قالب ارواح گرسنه دربیایند.

به گزارش خبرنگاران ؛ ارواح گرسنه در سنت های شرق آسیا معمولا به عنوان اشباحی با شکل و شمایل انسانی تصویر می شوند که بدن هایی استخوانی و لاغر و گردن هایی دراز دارند، اما برآمدگی شکمشان بسیار بزرگ است. این نمادی از گرسنگی سیری ناپذیر آن هاست.

بر طبق آموزه های رایج، ورود به این مرحله، سخت ترین عذاب و شکنجه ای است که هر انسانی می تواند بعد از مرگش با آن روبرو گردد. زیرا ارواح گرسنه محکوم به سرگردانی ابدی بر روی زمین و گرسنگی بی نهایت و انتها ناپذیر هستند. هیچ غذایی آن ها را سیر نمی کند؛ طعم غذا برایشان مثل سم است و آب نیز برایشان حالتی سوزان و آتشین خواهد داشت. علاوه بر همۀ این ها شیاطینی هم هستند که گاه و بیگاه آن ها شکنجه می نمایند.

ارواح گرسنه امروز هم در فرهنگ شرق آسیا و به ویژه ژاپن حضور دارند و حتی گاهی اوقات خانواده های ژاپنی مراسمات خاصی در نسبت با ارواح گذشتگانشان که ممکن است به این حالت عایدی باشند اجرا می نمایند. جشن سالانۀ اوبون (Obon) که در ژاپن برگزار می گردد، مراسمی است که یکی از جنبه های آن کوشش برای آزاد کردن ارواح گرفتار شده در حالت روح گرسنه است. این مفهوم در فیلم ها و مانگا های ژاپنی هم مورد استفاده قرار گرفته است.

در اینجا تعدادی از نقاشی های مربوط به ارواح گرسنه را خواهید دید که عمدتا مربوط به قرن 12 میلادی هستند.

منبع: فرادید
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1662

به "نقاشی های 800 ساله از ارواح گرسنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی های 800 ساله از ارواح گرسنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید