نژادبهرام: وجودبافت فرسوده از معضلات منطقه 3 شهرداری تهران است

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به مسائل منطقه 3 و محلات تهران گفت مساله مهم در منطقه 3 وجود بافت فرسوده در بعضی از مناطق تهران است و در این منطقه 3 محله بافت فرسوده دارند.

نژادبهرام: وجودبافت فرسوده از معضلات منطقه 3 شهرداری تهران است

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به مسائل منطقه 3 و محلات تهران گفت: مساله ما، در منطقه 3 وجود بافت فرسوده در بعضی از مناطق تهران است، همانطور که می دانید در منطقه 3، سه محله داریم که بافت فرسوده دارند. منطقه ده ونک، منطقه درب دوم و زرگنده. نوع فرسودگی این دو محله آخر متفاوت از فرسودگی سایر محلات است، به دلیل بافت پله ای که در محدوده وجود دارد شامل ارزیابی پهنه طرح تفصیلی نمی شوند و برای همین نمی توانند از ظرفیت های نوسازی برخوردار باشند.

وی تاکید نمود: آقای شهردار صراحتا از شما درخواست می کنم که با سازمان نوسازی هماهنگ کنید، این منطقه برای اینکه بتواند نوسازی را در درون خودش رونق بدهد نیازمند یک طرح تعیین و ویژه است و این طرح تعیین و ویژه باید از شورا مجوز بگیرد چون در مجوزهای کلی ما همه را بر اساس پهنه طراحی نموده ایم اگر بخواهد مجوز بگیرد باید مجوز شورا را بگیرد.

نژادبهرام با اشاره به مسائل ده ونک گفت: مسأله بعدی ما در ارتباط با ده ونک است، در ده ونک ما دو دسته ساختمان داریم. یک سری ساختمان هایی که به دلیل اختلافات حقوق با دانشگاه الزهرا در چالش هستند و یک سری ساختمان هایی که به دلیل نداشتن سند مالکیت در چالش هستند. هر دو مسأله جدی به نام عدم توسعه یافتگی در محدوده بافت فرسوده ده ونک ایجاد نموده که ما سالهاست که درگیرش هستیم ولی هنوز نتوانسته ایم به جواب مشترک برسیم.

این عضو شورای شهر تهران تاکید نمود: نکته مهمی که دوستان در گزارش شان اشاره کردند بحث شب مردگی است، من می توانم با افتخار بگویم در این سه محله ای که عرض کردم به دلیل تراکم جمعیت و شدت ارتباطی که بین مردم و شهروندی وجود دارد، ما با شب مردگی روبرو نیستیم. به رغم اینکه بقیه بخش ها شاید دچار این مساله باشند به خاطر بافت اداری اما اینجا بافت مسکونی چون سرزنده است پس منجر به سرزندگی شهری هم می گردد.

وی گفت: نکته بعدی در ارتباط با موقعیت ویژه و حساسی است که خود منطقه به وجود آورده است. بر اساس گزارش آمار ساخت و ساز 9 ماهه اول سال دیدیم که منطقه 3 یک تجربه بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است. همینجا از شهردار پیشین و شهردار کنونی منطقه تشکر می کنم، با وجود اینکه نرخ کاهش صدور پروانه در همه جا 15درصد بوده، در منطقه 3، 13درصد بوده است. همه جا از نظر میزان صدور پروانه برای زیربنا با 24 درصد در تمام مناطق با کاهش روبرو بودیم اما در منطقه 3 با 26 درصد افزایش روبرو هستیم. این یک الگوی بسیار خوبی است که مناطق همجوار منطقه 3 دچار چالش بودن اما منطقه 3 توانسته است در این ظرفیت فرصت های خوبی را برای شهر و شهرداری فراهم کند.

نژادبهرام ادامه داد: در عین حال فقط به این نکته اشاره بکنم که بافت فرسوده منطقه حدود 9درصد منطقه را برعهده گرفته و با توجه به افزایش میزان بافت فرسوده یک ظرفیت جدیدتری را به میزان تراکم جمعیتی و میزان جمعیت و پارسل هایی که دچار فرسودگی شده اند در این منطقه افزوده است. از شهردار منطقه و همچنین شورایاری محترم خواهش می کنم به اشتراک نسبت به برطرف معضل بافت فرسوده پلکانی در محله درب دوم و زرگنده اقدام لازم را انجام بدهند و درضمن طرح های توسعه شهری منجر به وجود آمدن مسائل زیادی در حوزه بهسازی محیطی شده است، اتوبان صدر یکی از جدی ترین مسائلی است که ضلع شمالی درب دوم را با چالش روبرو نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 914

به "نژادبهرام: وجودبافت فرسوده از معضلات منطقه 3 شهرداری تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نژادبهرام: وجودبافت فرسوده از معضلات منطقه 3 شهرداری تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید