هیات افغانستان برای مذاکره با طالبان راهی دوحه می شوند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک عضو هیات مذاکره کننده دولت افغانستان از سفر بعضی از اعضای این هیات برای مذاکره با طالبان به دوحه پایتخت قطر اطلاع داد.

هیات افغانستان برای مذاکره با طالبان راهی دوحه می شوند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ بایجانی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، بعضی از اعضای هیأت مذاکره نماینده دولت قرار است در آینده نزدیک کابل را به مقصد دوحه، پایتخت قطر ترک نمایند.

حبیبه سرابی، عضو هیأت مذاکره نماینده دولت به روزنامه 8صبح گفت که شماری از اعضای هیأت مذاکره نماینده دولت در روزهای آینده برای مذاکره با طالبان به دوحه می فرایند.

سرابی به زمان دقیق سفر هیأت مذاکره نماینده دولت اشاره نکرد، اما گفت که احتمال شروع مذاکرات با هیأت طالبان در روزهای آینده وجود دارد.

این عضو هیأت مذاکره نماینده دولت ادامه داد: مذاکرات در دوحه متوقف نشده است، اما تصریح می نماید که مذاکرات جدی و معناداری نیز در تمام این مدت شکل نگرفته است.

سرابی می گوید که گفته شده است، اعضای هیأت مذاکره نماینده طالبان نیز به دوحه بازگشته و اعضای تیم تماس هیأت مذاکره نماینده دولت در دوحه حضور دارند و تماس ها جریان دارد.

شماری از اعضای هیأت مذاکره نماینده دولت روز سه شنبه، چهارم جوزا، با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی ملاقات کردند. در این ملاقات هیأت گزارش مذاکرات در دوحه را با وی در میان گذاشتند و از مذاکرات با طالبان در روزهای آینده خبر دادند.

طبق آن چه سپیدار اظهار داشت، هیأت مذاکره نماینده دولت به ریاست شورای عالی مصالحه ملی گزارش داده است که طالبان حاضر به مذاکرات جدی روی موارد اختلافی نیستند و از میز مذاکره فرار می نمایند.

دور اول مذاکرات بین الافغانی در 22 ماه شهریور سال گذشته شروع شد و برای سه ماه ادامه یافت. در این دور تنها پیش رفتی که در مذاکرات حاصل شد، توافق روی دستورالعمل بود. دور دوم در شانزدهم جدی سال گذشته شروع شد، اما چنان که گفته شده است مذاکرات جدی بین دو طرف شکل نگرفت.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1186

به "هیات افغانستان برای مذاکره با طالبان راهی دوحه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات افغانستان برای مذاکره با طالبان راهی دوحه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید