ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تهران (پانا) - مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور به پانا گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی پنجشنبه در گیلان و مازندران بارش باران، گاهی وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. همچنین شدت بارش پنجشنبه برای استان گیلان است. همچنین پنجشنبه در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، اضافه نمود: جمعه از سمت غرب کشور سامانه بارشی وارد کشور می شود و در نیمه جنوبی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و در گیلان و غرب مازندران، غرب سمنان، استان های اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، شمال کهکیلویه و بویر احمد، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و ارتفاعات غرب و شمال غرب بارش برف پیش بینی می شود.

به گفته وی، شدت بارش در جمعه در استان های لرستان، ایلام، شمال خوزستان، کرمانشاه و کردستان اتفاق می افتد، شنبه با فعالیت شدیدتر سامانه بارشی همین شرایط در غرب، شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب غرب، شمال شرق، شمال و دامنه های جنوبی البرز رخ خواهد داد و در مناطق مستعد در غرب و جنوب غرب، ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: شدت بارش شنبه در استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، نیمه شمالی کهکیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی خوزستان و نیز استان تهران و البرز است. یکشنبه در بیشتر مناطق کشور بجز جنوب شرق، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود، دوشنبه در غرب، سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف رخ می دهد. همچنین برای غرب و مرکز کشور بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی، دمای هوا طی دو روز آینده در شمال شرق بین 6 تا 10 درجه کاهش یافته و دمای هوا در مناطق سردسیر شمال شرق به زیر صفر درجه خواهد رسید. همچنین از امروز تا پنج روز آینده دریای خزر مواج است و خلیج فارس روز شنبه مواج است. پنجشنبه و جمعه نیز تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است.

به گفته ضیاییان، آسمان تهران فردا نیمه ابری و غبار صبحگاهی و به تدریج ابری و در اواخر وقت بارش باران با حداقل دمای 5 و حدبیشتر دمای 12 درجه سانتیگراد و روز شنبه نیز ابری و مه رقیق همراه با بارش باران با حداقل دمای 6 و در بیشتر دمای 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 825

به "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید