چین: پمپئو کوته نظر و مسخره است

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین، پمپئو را کوته نظر و مسخره معرفی کرد و گفت: از نظر بعضی آمریکایی ها، کسی که به فرمان این کشور گوش نداده و در حمله به چین همراه آمریکا نباشد، حتما تحت تهدید چین قرار گرفته است این واقعا نشان از کوته فکری و مسخره است.

چین: پمپئو کوته نظر و مسخره است

هوا چون اینگ روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود در پکن گفت: هر کشوری، طرف و یا شخصی می تواند بر اساس واقعیات قضاوت کند و عملکرد منطبق با منافع خود داشته باشد امور هنگ کنگ کاملا امور داخلی چین است و هیچ کشور دیگری نباید در آن دخالت کند.

او اضافه نمود: ما از آمریکا می خواهیم رویکرد و نگرش درستی نسبت به قوانین چین داشته باشد و به تفرقه اندازی، جنجال سازی و دخالت در امور داخلی چین انتها دهد.

چین در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی کند

هوا در ادامه در واکنش به پژوهشگاه سیاست راهبردی استرالیا که اعلام نموده بود بخش های مرتبط چین به وسیله هزاران سازمان مختلف به جمع آوری اطلاعات پرداخته و نیز سعی در نفوذ بیشتر در میان جامعه چینی ها در خارج از چین و نخبگان خارجی دارند، تا به این ترتیب منافعی برای خود ایجاد نمایند گفت: این پژوهشگاه استرالیایی از پشتیبانی اقتصادی دولت آمریکا و فروشندگان اسلحه آن کشور برخوردار است و همیشه علاقه مند به جنجال سازی درباره چین بوده است و در ضدچینی بودن همیشه پیشگام است.

او اضافه نمود: چین همیشه به اصل احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگران پایبند است و بر همین اساس روابط خود را با دیگر کشورها توسعه می دهد دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر هرگز دیپلماسی چین نبوده و نشانه فزونی ما نیز نیست.

توافق چین با هند برای برطرف اختلافات مرزی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه به شرایط تنش های مرزی کشورش با هند اشاره نمود و گفت: دو کشور از راه های دیپلماتیک به دنبال حل اختلافات و مسائل هستند و در ارتباط با برطرف نگرانی های موجود در مرزهای غربی نیز به یک توافق رسیده اند.

گزارش ها حاکی است مذاکره نظامیان دو کشور در روزهای آینده در منطقه گالون برگزار می گردد.

واکنش به منبع شیوع ویروس کرونا در چین

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه در واکنش به گزارش تحقیقی دانشگاه هاروارد در خصوص شیوع ویروس کرونا در چین و زمان شروع آن گفت: بسیار مسخره است که از آنالیز های ساختگی چنین نتیجه گیری هایی استخراج گردد.

دانشگاه هاروارد آمریکا مدعی شده بود با مطالعه اطلاعات رفت و آمدها به بیمارستانی در چین به این نتیجه رسیده که احتمالا شیوع ویروس کرونا در این کشور در ماه آگوست سال گذشته (10 مرداد تا 9 شهریور 1389) شروع شده است اما چین شیوع آن را دیر اعلام نموده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 552

به "چین: پمپئو کوته نظر و مسخره است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: پمپئو کوته نظر و مسخره است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید