چین، ژاپن و کره جنوبی خواهان از سرگیری مذاکرات هسته ای با کره شمالی شدند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، رئیس جمهور کره جنوبی، نخست وزیر ژاپن و نخست وزیر چین خواهان از سرگیری گفتگوهای مربوط به برنامه اتمی کره شمالی شدند.

چین، ژاپن و کره جنوبی خواهان از سرگیری مذاکرات هسته ای با کره شمالی شدند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، مقام های ارشد توکیو، سئول و پکن امروز یکشنبه خواهان اقدامات مشترکی برای از سرگیری مذاکرات در مورد برنامه هسته ای کره شمالی شدند.

پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و لی کی کیانگ نخست وزیر چین در نشست امروز خود در شهر سئول در مورد مهمترین مسائل مربوط به به همکاری های سه جانبه بحث و گفتگو کردند.

رئیس جمهور کره جنوبی در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیران چین و ژاپن تاکید نمود: گفتگوهای شش جانبه در مورد برنامه هسته ای کره شمالی باید برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در شبه جزیره کره از سر گرفته گردد.

مذاکرات شش جانبه شامل کشورهای کره شمالی، کره جنوبی، روسیه، چین،ژاپن و آمریکا است و از سال 2003 میلادی پس از خارج شدن کره شمالی از پیمان ان پی تی شروع شد. این مذاکرات در سال 2009 میلادی پس از آنکه کره شمالی حاضر نشد به گفتگوها ادامه دهد، متوقف شده است.

کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های مالی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 153

به "چین، ژاپن و کره جنوبی خواهان از سرگیری مذاکرات هسته ای با کره شمالی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین، ژاپن و کره جنوبی خواهان از سرگیری مذاکرات هسته ای با کره شمالی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید