کووید 19 بدترین بحران حوزه آسیا-اقیانوسیه را از زمان جنگ جهانی دوم رقم زده است

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک مطالعه جدید نشان داد همه گیری کروناویروس باعث ایجاد بدترین بحران در حوزه آسیا-اقیانوسیه از زمان جنگ جهانی دوم و منجر به افشای گسلها و ضعفهای ساختاری و افشای شکافها در سازمانهای حوزه بهداشت و سلامت، حمایت اجتماعی و ارتباطات دیجیتال در این منطقه شده است.

کووید 19 بدترین بحران حوزه آسیا-اقیانوسیه را از زمان جنگ جهانی دوم رقم زده است

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این مطالعه تحت عنوان فراتر از همه گیری - بازسازی بهتر بعد از بحرانها در آسیا توسط نهاد موسوم به کمیسیون اقتصادی و اجتماعلی برای آسیا و اقیانوسیه تهیه شده است.

این مطالعه بیان داشت، کشورهای سراسر منطقه متحمل انقباض های اقتصادی همراه با اختلالات در تجارت، زنجیره های تامین و همچنین سقوط صنعت گردشگری بین المللی شده اند و این منجر به بیکاری های گسترده و افزایش فقر شده است.

این مطالعه به پیشنهاد چهار حوزه در هم تنیده بسیار مهم پرداخته است: گسترش حمایت اجتماعی، سرمایه گذاری در بازیابی پایدار، حفظ جریان کالاها و اطلاعات و ترمیم یک رابطه معیوب با طبیعت.

در این گزارش تصریح شد: اگر کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه بتوانند اقدامات ملی و همکاری های منطقه ای را هماهنگ و ترکیب کنند، هم آنها و هم جهان قادر خواهد بود با موفقیت، پایداری، اتحاد و انعطاف پذیری بیشتر از همه گیری خارج شوند.

همچنین بر طبق این گزارش، این همه گیری فزاینده در عین حال باعث بدتر شدن بسیاری از مسائل بنیادین و برجسته ساختن شکافها در حوزه حمایت اجتماعی شده و بیش از نیمی از جمعیت منطقه کاملا در سراسر زندگی خود محروم از حمایت هستند.

طبق شبیه سازی های این مطالعه برای 13 کشور در حال توسعه در منطقه، اگر دولتها به ارائه مزایای همگانی برای بچه ها، معلولان و حقوقهای بازنشستگی سالمندان در یک سطح سود محافظه کارانه بپردازند، بیش از یک سوم از مردم از فقر خارج خواهند شد.

این مطالعه بیان داشت: یک چنین بسته حمایت اجتماعی اساسی در فقیرترین حوزه ها در اندونزی، مالدیو، فیلیپین و سریلانکا باعث افزایش قدرت خرید به میزان حدودا 50 درصد خواهد شد.

همچنین بر اساس این گزارش ارائه یک بسته حمایت اجتماعلی اساسی نیازمند یک سرمایه گذاری به میزان دو تا شش درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود. در این مطالعه نوشته شد: بنابراین کشورها نیازمند این هستند که پوشش را به همه تسری داده و در عین حال تضمین کنند که این مزایا به حد کافی بالا هستند تا در زندگی های مردم تفاوت ایجاد کنند.

بر طبق این مطالعه، بعد از همه گیری بیماری منطقه از یک شکاف دیجیتالی رنج برد که نه فقط ادامه یافته بلکه گسترده تر شده است. بیش از نیمی از جمعیت منطقه آفلاین مانده اند. تنها 13 درصد یا 600 میلیون نفر به اشتراک اینرنتی باندگسترده ثابت دسترسی داشته اند.

در این گزارش آمده است: بیشتر کسانی که باقی مانده اند متکی به پهنای باند اینترنت موبایلی بوده اند که اغلب کندتر و کمتر قابل اعتماد است اما به بیش از 70 درصد جمعیت منطقه دسترسی پیدا می کند. در کشورهای جزیره ای در حال توسعه حوزه اقیانوسیه، حتی استفاده از پهنای باند اینترنت موبایلی زیر 15 درصد است.

در این گزارش نوشته شد: اگر منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار باشد بحرانهای آینده را تحمل کند، زنجیره های تامینی انعطاف پذیر را تضمین کند، بازارها را باز نگه دارد و از گروه های آسیب پذیر حراست کند، دولتها در سراسر منطقه نیاز پیدا خواهند کرد تا دیجیتالی شدن را پذیرفته و شکافهای دیجیتال بین کشورها و در داخل کشورها را ببندند.

طبق این مطالعه همه گیری ویروس اگر چه تولیدات اقتصادی و گردشگری را متوقف کرده اما کیفیت آب و هوای منطقه را به میزان چشمگیری تقویت کرده و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داده است اما مسائل جدیدی را ایجاد کرده از جمله تشدید جریان زباله ها از جمله زبانه های پلاستیکی و مربوط به بسته بندی مواد غذایی و تجهیزات پزشکی، دستکشها و ماسکها.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1122

به "کووید 19 بدترین بحران حوزه آسیا-اقیانوسیه را از زمان جنگ جهانی دوم رقم زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کووید 19 بدترین بحران حوزه آسیا-اقیانوسیه را از زمان جنگ جهانی دوم رقم زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید