5 نکته از سخنان امروز روحانی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سخنان امروز روحانی در جلسه هیئت دولت حاومی نکاتی بود، از جمله پاسخ وی به طرفداران داخلی غرب و هشدار به طرف های برجام در مذاکران وین.

5 نکته از سخنان امروز روحانی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه هیئت دولت به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد که به برخی از این نکات در سخنرانی وی اشاره می شود.

** واکنش به طرفداران داخلی غرب

روحانی در سخنرانی امروز خطاب به طرفداران غرب در کشور گفت: ذهنیتی در برخی وجود دارد تا کاری با شرق می کنیم شروع می کنند آقا چرا با شرق؟ چرا با فلان کشور؟ چرا با غرب نبستی؟ قراداد هم که می بندی همین فضا درست می شود! شما الان با غرب قرارداد ببندی هیچکس حرفی نمی زند؟ ذهنیتی در بخشی از مردم ما وجود دراد که کیفیت جنس شرقی به کیفیت جنس غربی نیست.

* قرار بود میلیون ها نفر در اسفندماه واکسینه شوند

روحانی در بخش دیگری از سخرانی اش به موضوع تهیه واکسن از کشور های خارجی اشاره کرد و گفت : در قسط اول می خواستیم 53 میلیون دلار پرداخت کنیم که با تحریم روبرو شدیم و حالا که پول را پرداخت کردیم، کواکس تبدیل به قاضیِ عادل شد و نوبت ما را عقب انداخت. برنامه ریزی های خوبی برای واکسیناسیون اجرا شده و تا الان تقریبا کادر درمانی را پوشش داده و سراغ افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای می رویم که آن ها هم حدود 7 میلیون نفر هستند و بعد از این نیز، امنیت روحی و روانی ویژه ای در کشور ایجاد می شود. سند ملی واکسیناسیون تهیه شده و طبق آن پیش می رویم و شرایط ما در اردیبهشت ماه بهتر خواهد بود و واکسن بیشتری وارد کشور خواهد شد.

* برجام پلاس نمی خواهیم

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات وین اشاره کرده و خطاب به آمریکا و طرف های برجامی گفت: در مذاکرات احیای برجام ما عین اجرای برجام را می خواهیم نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر و برجام پلاس نمی خواهیم، امروز همه می دانند که تنها راه حل این معضل، اجرای کامل توافق هسته ای برجام است.

* سخنان انتخاباتی در جلسه دولت

رئیس جمهور در سخنرانی امروز خود به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و در سخنانی که می توان از آن تعبیر تبلیغات انتخاباتی حساب کرد گفت: اگر کسی می خواهد در انتخابات شرکت کند و می خواهد سنگ بیندازد و مانع رفع تحریم شود بداند که مردم به او رای نخواهند داد.

* واکسن رایگان به همه مردم

رئیس جمهور همچنین از واکسنه همه کردم به صورت رایگان بخر داد و گفت : واکسیناسیون باید طبق طرح سند ملی و بصورت رایگان انجام شود. با متخلفان استفاده از واکسن کرونا به شدت برخورد می کنیم و پرونده آن ها تشکیل و به قوه قضائیه ارسال می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1103

به "5 نکته از سخنان امروز روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته از سخنان امروز روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید